Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Szybko rośnie eksport polskiej żywności do Hiszpanii

Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w I półroczu 2016 r. wartość eksportu produktów rolno-spożywczych do Hiszpanii wzrosła aż o 27 proc. w stosunku do I półrocza ub.r.

Markus Spiske raumrot.com
Markus Spiske raumrot.com
Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w I półroczu 2016 r. wartość eksportu produktów rolno-spożywczych do Hiszpanii wzrosła aż o 27 proc. w stosunku do I półrocza ub.r. To najlepszy wynik od lat – ocenili eksperci Banku Zachodniego WBK. Według nich, przy wykorzystaniu poprawiającej się koniunktury na Półwyspie Iberyjskim oraz przy odpowiedniej promocji naszej żywności, Hiszpania ma szansę wejść do czołówki najważniejszych odbiorców polskiej produkcji rolno-spożywczej.

Według danych GUS, w I półroczu br. wartość całego polskiego eksportu do Hiszpanii osiągnęła wartość prawie 2,7 mld euro, notując wzrost o 11 proc. w stosunku do I półrocza ub.r.

Na ten wynik w dużej mierze zapracowała właśnie branża spożywcza, która sprzedała w Hiszpanii towary o wartości 27 proc. większej niż rok temu. W naszym eksporcie żywności do Hiszpanii przoduje wołowina, w większych ilościach wysyłamy także drób, mięso z indyka, wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz zboża.

– Polska żywność z powodzeniem radzi sobie na największych europejskich rynkach i to nie tylko tych sąsiadujących z naszym krajem. Bardzo dużo sprzedajemy np. do Francji czy Włoch, mimo że kraje te są znaczącymi producentami żywności i same dużo eksportują. Polskim firmom udaje się wypracować na obu tych kierunkach sporą nadwyżkę handlową: 315 mln euro w wymianie handlowej z Włochami i 304 mln euro w wymianie z Francją. Wydaje się więc, że ujemny bilans z Hiszpanią, wynoszący po I półroczu br. aż 196 mln euro, też możemy zmienić. Potrzebna jest tylko dobra strategia, jak wykorzystać sprzyjające okoliczności

– wskazuje Olga Pietkiewicz z Banku Zachodniego WBK, szefowa International Desk, jednostki odpowiedzialnej za udzielanie bankowego wsparcia organizacyjnego i informacyjnego dla polskich eksporterów na rynkach zagranicznych.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Hiszpania #eksport żywności

MP