Producent najpopularniejszych klocków na świecie, nie nadąża z produkcją. Moce produkcyjne nie wystarczają, by pokryć popyt na produkty Lego w związku z tym firma postanowiła ograniczyć reklamę-podaje portal forbes.pl
W ciągu ostatnich kilkunastu lat Lego zwiększało sprzedaż o średnio 15 proc. rocznie. W samym 2015 r. było to aż 25 proc.
"Szacujemy, że na przestrzeni roku ok. 100 mln dzieci miało okazję poznać markę Lego" - mówił Jorgen Vig Knudstorp, dyrektor generalny Grupy Lego.
Sprzedaż w I połowie 2016 roku wzrosła o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok temu i wyniosła 15,7 mld duńskich koron. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży odnotowano w Europie i Azji. W regionie Ameryk sprzedaż pozostała na niezmienionym poziomie.-podaje portal.
"Uważamy, że musimy zainwestować, żeby zbudować sobie trochę wolnej przestrzeni" - powiedział Johna Goodwin wiceprezes firmy odpowiedzialny za sprawy finansowe.
Firma, by sprostać zwiększonemu popytowi
zatrudniła 3,5 tys. nowych pracowników. Lego uruchomiło też nową fabrykę w Jiaxing w Chinach, a także rozbudowano już istniejącą w Monterrey w Meksyku.
Na szczycie rankingów sprzedaży firmy w roku 2015 znalazły się Lego City, Lego Star Wars, Lego Ninjago, Lego Friends i Lego Duplo.
Źródło: forbes.pl
#zabawki
#klocki
#Lego
Marek Nowicki