Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »
Z OSTATNIEJ CHWILI
Rząd Izraela zatwierdził porozumienie z palestyńskim Hamasem w sprawie zawieszenia broni w Strefie Gazy oraz uwolnienia zakładników • • •

Co trzeci wniosek o środki unijne podpisany

Ponad 400 mld zł wynosi łączna wartość inwestycji dofinansowanych z unijnych funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w ramach poprzedniej perspektywy unijnej (w latach 2007-2013).

jorge vicente (freeimages.com)
jorge vicente (freeimages.com)
Ponad 400 mld zł wynosi łączna wartość inwestycji dofinansowanych z unijnych funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w ramach poprzedniej perspektywy unijnej (w latach 2007-2013). Z tego dofinansowanie w części UE to 286,8 mld zł, co stanowi 101,5 proc. przewidzianej na ten cel kwoty - podało w komunikacie Ministerstwo Rozwoju.

Do 3 stycznia 2016 r. złożono 302,3 tys. wniosków (poprawnych pod względem formalnym) na całkowitą kwotę dofinansowania inwestycji (zarówno środki unijne, jak i środki krajowe) 615,9 mld zł.

Według ministerstwa w tym samym okresie podpisano 106 544 umów o dofinansowanie na kwotę 403,4 mld zł wydatków.

Miliardowe projekty realizowane z obecnej perspektywy unijnej

W trakcie realizacji, według stanu na 3 stycznia 2016 r., znajduje się 935 projektów realizowanych z Funduszy Europejskich w Polsce w latach 2014-2020, a więc z obecnej tzw. finansowej perspektywy unijnej - poinformowało Ministerstwo Rozwoju. Wśród inwestycji przeważają te o wartości kilku-kilkudziesięciu milionów złotych. Dziewięć największych – to ogromne inwestycje drogowe i kolejowe. Każda z nich przekracza wartość 1 mld zł. Osiem z nich realizuje Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a jedną - PKP Polskie Linie Kolejowe. Największa dziewiątka ma łączną wartość ponad 13,7 mld zł, z tego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi niemal 7,23 mld zł.

Szczegółowa lista największych dziewięciu projektów z dofinansowaniem unijnym jest następująca:

I/ Inwestor GDDKiA

- budowa odc. drogi ekspresowej S3 (Ystad – Szczecin – Jelenia Góra – Jakuszyce – Praga) o długości blisko 48,3 km, w pow. głogowskim i legnickim (wart. 1 mld 924.537.443,76 zł, z tego 992 mln zł unijnego dofinansowania);

- budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko – Wrocław o długości 48,034 km (o wart. 1 mld 898.993.625,04, z tego 911 mln dofinansowania UE);

- budowa drogi ekspresowej S8 na odc. od węzła „Marki” do węzła „Radzymin Płd.” o całkowitej długości 15,369 km (o wart. 1 mld 103.765.800 zł, z tego 481 mln zł dofinansowania UE);

- przebudowa drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej S-8 o długości 29,65 km w woj. podlaskim (o wart. 1 mld 055.525.128,86 zł, z tego 528 mln zł dofinansowania UE);

- budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna o dł. 29,571 km (o wart. 1 mld 286.557.699,62 zł, z tego 587 mln zł dofinansowania z UE);

- budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn – Olsztynek o dł. 38,88 km (o wart. 2 mld 199.770.556,62 zł, z tego 1 mld 167 mln zł dofinansowania z UE);

- budowa II jezdni drogi S3 na odc. Sulechów–Nowa Sól oraz budowę II jezdni obwodnic Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza; zasadnicza część projektu obejmuje budowę/przebudowę drogi o dł. 61,61 km (o wart. 1 mld 335.544.653,74 zł, z tego 701 mln zł dofinansowania z UE);

- budowa drogi ekspresowej S51 Olsztyn – Olsztynek (o wart. 1 mld 568.930.487,38 zł, z tego 867 mln zł dofinansowania z UE);

II/ Inwestor PKP PLK

- modernizacja części linii kolejowej nr 8 na odcinku linii kolejowej Warszawa Okęcie – Radom (o wart. 1 mld 317.453.968,43 zł, z tego 791 mln zł dofinansowania z UE).

 

 



Źródło: niezalezna.pl

MP