Port Gdańsk zanotował najlepszy w swojej historii wynik pod względem przeładunków, wypracowując o kilka procent większą wartość niż w analogicznym okresie 2016 r. W czerwcu port osiągnął najwyższy wynik miesięczny w swojej historii, przeładowując ponad 3,6 mln ton - poinformowała spółka w komunikacie.
- I półrocze 2017 r. zamykamy z dużym zadowoleniem. Rekord zawdzięczamy głównie wysokiemu przeładunkowi kontenerów, drobnicy, paliw i przeładunkom na statkach typu RO-RO. Możemy mówić obecnie o wzroście 3,6 proc. w stosunku do I półrocza 2016 r. Oznacza to, że nie tylko zrealizowaliśmy nasze założenia na 2017 r., ale na niektórych poziomach je przekroczyliśmy. Ten trend utrzyma się do końca roku, a najprawdopodobniej również w następnych latach - powiedział Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A., Łukasz Greinke.
Od stycznia do końca czerwca br. przeładowano 18,6 mln ton ładunków, z czego prawie 6,4 mln ton stanowiły paliwa, a niemal 8 mln ton to drobnica.
W 2016 r. w Porcie Gdańsk przeładunki wzrosły do prawie 37,3 mln ton z 35,9 mln ton rok wcześniej.
Port Gdańsk jest jednym z największych i najważniejszych przedsiębiorstw w Polsce. Jest jednym z najprężniej działających portów na akwenie bałtyckim. Ma podstawowe znaczenie dla gospodarki narodowej i jest kluczowym międzynarodowym węzłem dystrybucyjnym.
Wzrost przeładunków zaotowano również w Szczecinie i Świnoujściu
O 7 proc. więcej ładunków przeładowano w portach w Szczecinie i Świnoujściu w pierwszym półroczu br., niż w analogicznym okresie 2016 r. Wzrost zanotowały m.in. ropa naftowa i gaz, a także ruda. Mniej przeładowano natomiast węgla i zbóż.
W pierwszym półroczu br. porty obsłużyły więcej o ponad 12,5 mln ton towarów, co daje wzrost na poziomie 7 proc. - poinformowały służby prasowe Zarządu Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Największe dwucyfrowe wzrosty notują przeładunki ropy i rudy.
Przeładunki ropy naftowej i gazu sięgnęły blisko 90 proc., na co wpływ miały dostawy LNG do świnoujskiego terminala, a także większe przeładunki oleju napędowego. Ruda zanotowała natomiast wzrost o blisko 44 proc., co port tłumaczy większą produkcją stali w Polsce i Czechach.
Mniejsze wzrosty zanotowały: kontenery (7,3 proc.) drobnica (2,7 proc.) i inne masowe (0,5 proc.).
Źródło: PAP,portgdansk.pl,niezalezna.pl
#Gdańsk #Port Gdańsk
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
mn