Myślisz, że tylko niekonwencjonalne gadżety firmowe mogą być skutecznymi nośnikami reklamy? Choć innowacje są w cenie, to nie warto z góry odrzucać popularnych rozwiązań. Dzięki personalizacji nawet „zwyczajne” produkty mogą wspierać realizację Twoich celów biznesowych. Zobacz, na co zwrócić uwagę przy wyborze napojów reklamowych i sprawdź, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej dzięki wskazówkom od Gadżetowych Ekspertów z OpenGift.pl.
• będzie uniwersalny i funkcjonalny
Trudno wskazać inny gadżet, który byłby tak uniwersalny jak napoje reklamowe (zwłaszcza gdy mowa o wodzie). Potrzeba zaspokojenia pragnienia jest bowiem podstawową potrzebą fizjologiczną każdego człowieka.
Możesz mieć pewność, że nawet jeśli uczestnik wydarzenia nie otworzy butelki podczas eventu, to zabierze napój sobą i wykorzysta go podczas innej okazji, ewentualnie przekaże komuś innemu (jeśli np. nie odpowiada mu smak produktu).
• może zostać poddany pełnej personalizacji
Nowoczesne technologie pozwalają na tworzenie oryginalnych opakowań. Personalizacja to nie tylko logo marki, ale także kolorystyka, hasła reklamowe czy grafiki. W przypadku szklanych butelek największą popularnością cieszy się druk cyfrowy nanoszony bezpośrednio na produkt, który charakteryzuje się wysokim nasyceniem kolorów. Jest także delikatnie wyczuwalny w dotyku. W przypadku napojów w puszkach najczęściej stosuje się jedno z trzech rozwiązań: etykiety papierowe pokryte folią termokurczliwą, znakowanie bezpośrednio na folii termokurczliwej albo nadruk bezpośrednio na puszce. Gadżety personalizowane budują pozytywne skojarzenia z marką - ten drobny gest sprawia, że klienci czują się zauważeni i docenieni. Dzięki temu lepiej zapamiętują firmę, która obdarowała ich przydatnym prezentem.
Ważne! Napoje reklamowe, produkowane i wprowadzane do obrotu w Polsce, tak jak pozostałe artykuły spożywcze, muszą spełniać restrykcyjne wymogi dotyczące bezpieczeństwa żywności, obowiązujące na terenie całej Unii Europejskiej.
• wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki
Dobrze zaprojektowany gadżet przyciągnie uwagę odbiorców - nawet jeśli jest to „tylko” butelka z wodą czy puszka z energetykiem. Namów uczestników wydarzenia do pogłębionej interakcji z marką. Zorganizuj konkurs - zachęć gości do zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia z napojem i oznaczenia marki w social mediach (pamiętaj o chwytliwym hasztagu). Wyślij paczki-niespodzianki do 3, 5 czy 10 najbardziej kreatywnych osób. Dzięki temu Twój produkt pojawi się na setkach zdjęć opublikowanych w Internecie. To sprawi, że więcej osób dowie się o Twojej marce (nawet jeśli same nie uczestniczyły w wydarzeniu). Być może pod wpływem rekomendacji znajomych wejdą na Twoją stronę, zrobią zakupy w sklepie internetowym czy zapiszą się do newslettera.
• umocni wizerunek Twojego brandu
Gadżety reklamowe są wizytówką Twojej firmy. Dotyczy to każdego produktu z logo – od butelki z wodą po wieczne pióro. Inwestując w odpowiednie rozwiązanie, możesz podkreślić swoje zaangażowanie w różne inicjatywy (np. związane z promocją zdrowego trybu życia czy ochroną środowiska naturalnego). Twoja firma angażuje się w pomoc zwierzakom? Pokaż, że zależy Ci nie tylko na promocji swojego biznesu, ale także wsparciu ważnych inicjatyw społecznych. Zamieść na puszkach zdjęcia zwierząt gotowych do adopcji i numer do schroniska. Być może to właśnie podczas Twojego wydarzenia któryś mieszkaniec schroniska zyska nową rodzinę? To historia, którą warto podzielić się w social mediach!
Rodzaj napoju
Logo marki bądź hasło reklamowe można umieścić na różnego rodzaju produktach. Wybór konkretnego rozwiązania będzie uzależniony m.in. od Twojej grupy docelowej czy charakteru wydarzenia.
• Woda
Skutecznie nawadnia i może być spożywana przez każdego, niezależnie od wieku. Najbezpieczniejszym i najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest woda niegazowana. Wiele osób chętnie sięga także po wersję gazowaną i smakową. Woda sprawdzi się m.in. w przypadku eventów zdrowotnych czy wydarzeń sportowych.
• Napoje owocowe
Alternatywą dla wody mogą być napoje owocowe. To rozwiązanie, które możesz wykorzystać na wydarzeniach o charakterze rodzinnym, np. festynach czy piknikach firmowych.
• Napoje energetyczne
To rozwiązanie dla marek, które reklamują się na eventach, w których uczestniczą wyłącznie osoby pełnoletnie. Napoje energetyczne pasują do brandów, które działają w sposób zdecydowany i kreatywny, np. agencji marketingowych czy firm z branży motoryzacyjnej.
• Napoje gazowane typu cola
Chcesz, żeby Twoja marka kojarzyła się z luzem, dobrą zabawą i przyjemnością? Postaw na napój typu cola. To rozwiązanie, które sprawdzi się np. podczas festiwalu filmowego pod chmurką czy branżowego beachcampu.
Pojemność
Co do zasady napoje reklamowe nie powinny znajdować się w opakowaniach, które mają pojemność większą niż 0,5 l. Wynika to z kwestii czysto praktycznych. Butelkę lub puszkę o pojemności 250, 330 czy 500 ml dużo łatwiej, np. schować do torebki czy przenieść do sali konferencyjnej.
Skład
Od kilku lat obserwujemy wzrost świadomości żywieniowej polskich konsumentów. Dlatego, wybierając napoje reklamowe, warto zwrócić szczególną uwagę na skład produktu, który będzie promował Twoją markę (tak, dotyczy to także wody!). Prowadzisz gabinet fizjoterapeutyczny albo studio urody i w Twojej strategii marketingowej szczególnie istotny jest przekaz zdrowotny? Wybierz produkt premium, np. wodę z wysoką zawartością krzemionki, która wspiera stymulację kolagenu. Taki gadżet firmowy będzie idealnie współgrał z Twoją marką.
Design opakowania
Opakowanie napoju reklamowego powinno być spójne z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej marki. Mowa m.in. o kolorystyce. Dzięki temu potencjalni klienci szybciej skojarzą produkt z Twoim brandem.
Jak wspomnieliśmy, innowacje są w cenie. Jeśli zależy Ci na efekcie wow, postaw na nieszablonowe rozwiązania. Co powiesz na butelkę, która kształtem przypomina diament? Jeśli wybierzesz produkt, który otrzymał wyróżnienie ASIA FOOD INNOVATION AWARDS w kategorii Najlepszy Design Opakowania, możesz mieć pewność, że o Twoim gadżecie będzie głośno.
Skupiając się na designie, nie zapomnij o funkcjonalności. To szczególnie istotne, gdy mowa o jedzeniu reklamowym. Otwarcie bądź zamknięcie produktu nie może przysparzać uczestnikom wydarzenia żadnych kłopotów. Możesz mieć pewność, że ich złość czy frustracja zostaną automatycznie przekierowane na Twoją markę.
Konferencja biznesowa
Organizując wydarzenie o charakterze biznesowym, wybierz wodę w eleganckiej, szklanej butelce. Projektując etykietę, postaw na minimalistyczne rozwiązania i stonowaną kolorystykę. Unikaj rozwiązań, które mogłyby wzbudzić kontrowersje.
Wydarzenie sportowe
Na imprezie sportowej najlepiej sprawdzi się niegazowana woda w plastikowej butelce – to najlepszy gadżet z logo zarówno dla sportowców, jak i kibiców. To uniwersalny i praktyczny upominek, niezbędny podczas letnich eventów promujących aktywność fizyczną.
Festiwal muzyczny
Letnie imprezy muzyczne to festiwale oryginalnych stylizacji. Projektując opakowania do napojów reklamowych na tę okazję, postaw na nieco bardziej nieszablonowe rozwiązanie. Butelka z brokatem, a może fluorescencyjna puszka? Festiwalowe gadżety z logo mają szansę stać się viralem. Przygotuj limitowaną linię napojów z kodami QR, skrywającymi atrakcyjne niespodzianki tylko dla uczestników wydarzenia.
Napoje reklamowe jako element strategii marketingowej Twojej marki
Napoje reklamowe to uniwersalne gadżety firmowe, które możesz wykorzystać do promocji marki m.in. podczas wydarzeń biznesowych, eventów sportowych czy festiwali muzycznych. Tego typu upominki możesz dołączyć do pakietów powitalnych dla nowych pracowników, klientów czy kontrahentów. Wiele firm dodaje je również do paczek świątecznych lub zamówień w sklepach internetowych.
Napoje reklamowe mogą być skutecznym narzędziem w strategii marketingowej. Pomagają w budowaniu rozpoznawalności marki i wzmacnianiu relacji z klientami. Projektując tego typu upominki, musisz pamiętać, że żywność reklamowa, tak jak inne gadżety z logo, musi być spójna z identyfikacją wizualną Twojego brandu, zgodna z wartościami firmy i dopasowana do potrzeb określonej grupy docelowej. Tylko wtedy ma szansę skutecznie wspierać realizację celów biznesowych Twojej firmy.