Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

"Musiałem czołgać się do toalety". Porażający wpis niepełnosprawnego dziennikarza. Mamy komentarz LOT

"Musiałem czołgać się po podłodze samolotu polskich linii lotniczych LOT, by dostać się do toalety podczas lotu z Warszawy, bo "nie mamy wózków inwalidzkich na pokładzie" - napisał w mediach społecznościowych niepełnosprawny korespondent BBC, Frank Gardner. Sprawa wywołała oburzenie. Ze strony PLL LOT otrzymaliśmy oświadczenie dotyczące tej sytuacji.

LOT
LOT
foto w tle: Filip Blazejowski/Gazeta Polska - x.com/@FrankRGardner

Frank Gardner, korespondent BBC, w poniedziałek późnym wieczorem zamieścił w mediach społecznościowych szokujące zdjęcie oraz wpis dotyczący jego podróży liniami LOT.

"Wow, jest rok 2024 i właśnie musiałem czołgać się po podłodze samolotu polskich linii lotniczych LOT, by dostać się do toalety podczas lotu z Warszawy, bo "nie mamy wózków inwalidzkich na pokładzie i to jest polityka linii". Jeśli jesteś niepełnosprawny i nie możesz chodzić, to jest po prostu dyskryminacja"

- napisał.

Oddając sprawiedliwości, personel pokładowy był jak tylko mógł bardzo pomocny i przepraszał. Nie ich wina, a linii lotniczej. Nie będę latał ponownie LOT-em, dopóki nie wejdą w XXI wiek - dodał Gardner.

W komentarzach przekonywał, że posiadanie wózka inwalidzkiego na pokładzie to standard w liniach, którymi dotychczas latał. 

"Powinniście wyjaśnić sprawę"

Wiele wpisów wyrażało współczucie korespondentowi. Głos zabrali także polscy politycy i komentatorzy.

LOT: Jest nam bardzo przykro

W tej sprawie zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do biura prasowego PLL LOT.

"Jest nam bardzo przykro z powodu doświadczeń, jakie pan Frank Gardner napotkał podczas swojego ostatniego lotu z nami. Bardzo przepraszamy za dyskomfort spowodowany brakiem wózka inwalidzkiego na pokładzie.

Obecnie wózki inwalidzkie dostępne są na pokładach samolotów dalekodystansowych typu Boeing 787 Dreamliner. Rozumiemy, jak ważna jest dostępność i w chwili obecnej aktywnie testujemy rozwiązania, aby wkrótce wyposażyć również samoloty krótkodystansowe w wózki inwalidzkie służące do przemieszczania się po pokładzie.

Zgodnie z informacjami na naszej stronie internetowej, na lotach długodystansowych zapewniamy wózki inwalidzkie, które pomagają pasażerom poruszać się po kabinie. Dodatkowo, nasz personel naziemny zawsze jest gotowy do pomocy pasażerom od odprawy do wejścia na pokład oraz od samolotu do strefy odbioru bagażu.

Głęboko żałujemy niedogodności, jakich doświadczył pan Gardner, i szczerze przepraszamy za spowodowany stres. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić wszystkim pasażerom komfortową i godną podróż."

- czytamy w przesłanym naszej redakcji oświadczeniu.

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#LOT #Frank Gardner

mdz