Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

60 dni nie wystarczyło na sporządzenie... mapy. Wilk: Spółka CPK celowo opóźnia decyzję lokalizacyjną

Spółka CPK złożył do wojewody wniosek o przedłużenie o 30 dni terminu uzupełnienia wniosku o decyzję lokalizacyjną dla lotniska, mimo że wcześniej miała już na jego uzupełnienie 60 dni. Co trwa tak długo? Okazuje się, że... sporządzenie mapy. "Działanie na szkodę spółki" - wskazuje Maciej Wilk.

CPK
CPK
mat. pras. - mat. pras.

Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek 10 lutego br. poinformował, że Wojewoda Mazowiecki zwrócił do uzupełnienia wniosek o decyzję lokalizacyjną dla planowanej inwestycji. Jak mówił wówczas, CPK miała na to 60 dni. A tymczasem kilka dni temu opinia publiczna dowiedziała się, że spółka CPK złożyła do wojewody pismo o przedłużenie terminu... o kolejne 30 dni.

Marcin Horała, były pełnomocnik rządu ds. CPK, dotarł do dokumentu, z którego dowiadujemy się, co musi uzupełnić we wniosku spółka, a na co mało było jej 60 dni.

Okazuje się, że jest to... mapa obszaru inwestycji w skali 1:5000.

Internauci komentują wprost, że zwłoka w tej sprawie może stanowić działanie na szkodę spółki.

Wniosek o decyzję lokalizacyjną dla lotniska spółka CPK złożyła do Wojewody Mazowieckiego w październiku ub.r. W listopadzie ub.r. spółka zakładała, że istnieje możliwość pozyskania decyzji lokalizacyjnej w pierwszym kwartale 2024 r. Jej uzyskanie miało pozwolić na złożenie wniosku o pozwolenie na budowę lotniska.

Pod koniec października ub.r. rząd przyjął Program Wieloletni, który zapewniał finansowanie projektu CPK do 2030 r. w wysokości 155 mld zł. Miało to pozwolić na kontynuację projektowania, wykup nieruchomości i realizację robót budowlanych.

Spółka CPK została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa. 

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

dm