Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

​Niemcy i Szwajcarzy boją się repolonizacji mediów. Już mają ogromne straty

– Polskie spółki skarbu państwa nie umieszczają w naszych mediach ogłoszeń, co generuje straty liczone w milionach euro – przyznał w wywiadzie dla szwajcarskiego dziennika „Neue Zürcher Zeitun

Tomasz Hamrat/Gazeta Polska
Tomasz Hamrat/Gazeta Polska
– Polskie spółki skarbu państwa nie umieszczają w naszych mediach ogłoszeń, co generuje straty liczone w milionach euro – przyznał w wywiadzie dla szwajcarskiego dziennika „Neue Zürcher Zeitung” dyrektor generalny niemiecko-szwajcarskiej spółki medialnej Ringier Marc Walder.

W piątkowym wydaniu szwajcarskiego dziennika „Neue Züricher Zeitung” opublikowano wywiad z dyrektorem spółki prawa handlowego i wydawcy prasy Ringier oraz członkiem zarządu spółki joint venture Axel Springer Media Markiem Walderem, w którym zapytano go o nastroje w spółce w kontekście tego, że polski rząd stara się, aby kapitał zagraniczny miał maksymalnie 30 proc. udziału w polskich mediach. Przedstawiciel Axel Springer w Europie Wschodniej zadeklarował, że zarząd firmy traktuje sytuację bardzo poważnie, a dyskusja na temat nowelizacji ustawy medialnej w Polsce toczy się już od miesięcy.

Według Waldera ton wobec mediów należących do spółki znacznie się zaostrzył. Spółki polskiego skarbu państwa nie umieszczają swoich ogłoszeń w mediach należących do Ringier Axel Springer, w wyniku czego przedsiębiorstwo ponosi straty opiewające na miliony euro. Walder stwierdził, że podobnie sytuacja wygląda w Serbii, na Węgrzech i częściowo na Słowacji, gdzie rządy rzekomo próbują zniszczyć niezależne media wchodzące w skład spółki, którą zarządza Szwajcar.

Zapytany o zasadność regulacji dotyczących udziału inwestorów zagranicznych w mediach Walder przyznaje, że tego typu przepisy są wprowadzane w wielu zachodnich krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych. Szwajcar zapowiedział również, że mimo trudnej sytuacji jego spółka nie zamierza się wycofywać z polskiego rynku. Jednocześnie wykluczył możliwość współpracy z którymś z polskich partnerów, gdyż jego zdaniem spółka prężnie rozwija się w obszarze cyfrowym, ma dobre rokowania i nie widzi potrzeby porozumienia z innymi spółkami.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Gazety Polskiej Codziennie”.

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

#repolonizacja mediów #media #Ringier Axel Springer

ks