Rewolucja seksualna w podstawówkach » więcej w Gazecie Polskiej! CZYTAJ TERAZ »

Dobrze wygląda i dobrze jeździ – testujemy Peugeota 208

Ostatnio w tym miejscu opisujemy samochody coraz bardziej skomplikowane technologicznie, o wielości napędów, hybrydowe, elektryczne o zmiennych wartościach spalania w zależności od włączonego trybu jazdy, czy o wielu zmiennych obsługi (benzyna, prąd, ładowanie silnikiem, ładowanie z kabla). Tym przyjemniej, że na chwilę możemy wrócić do niedawnej normalności i przedstawić Państwu miejskiego Peugeota 208 ze 130-konnym benzynowym napędem.

Tomasz Jędrzejowski

Zacznijmy od wyglądu. Czerwone autko prezentuje się bardzo efektownie. Wygląd miejskiego auta, podkręcony dodatkowo przez efektowne przednie reflektory z charakterystyczną dla Peugeotów „łzą” oraz z tyłu czarny pas ze światłami. Cechą charakterystyczną są też duże koła z ładnymi alufelgami. Wszystko bardzo harmonijnie skomponowane.

W środku w wersji GT otrzymujemy praktycznie wszystko – jest i efektowna dwukolorowa tapicerka i automatyczna klimatyzacja i seryjna, bardzo dobra nawigacja, jest duży dotykowy ekran wyświetlacza, czujniki i kamera cofania i bardzo dobre fotele. Nie zapominajmy też o 8-stopniowym automacie. Miejsca z przodu dużo, z tyłu mało, ale nie zapominajmy, że to miejskie auto.

Jak jeździ? Bardzo dynamicznie. 130-konny silnik to napęd stworzony dla tego samochodu. Sprawnie przyspiesza, szybko się rozpędza i do tego jest bardzo elastyczny. Średnie spalanie na poziomie 7-8 litrów benzyny też jest do zaakceptowania, choć tutaj mogłoby być lepiej. Do życzenia sporo za to pozostawia dźwięk silnika. Trzycylindrowego. Rasowe sportowe brzmienie to to nie jest.

Auto w wersji GT kosztuje przeszło 100 tys. złotych, ale to wśród konwencjonalnych napędów absolutnie topowa wersja. Czy warto? Moim zdaniem tak, jeśli ktoś lubi małe samochody, które dobrze wyglądają i jeżdżą. Ten akurat tak ma.

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 1199 ccm

Moc 96 kW/130 KM przy 5500 obrotów

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s 

Moment obrotowy 230 Nm /1750 obr.

Prędkość max. 208 km/h

Zużycie paliwa (mieszany) 5.7 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1158/1630 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4055 mm/1745/1430

Pojemność bagażnika 300-1983 litry

Cena wersji od  PureTech 75 KM Like – 60 300 zł

Samochód testowy ok. 110 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. jednostrefowa, ABS, ESP, regulator prędkości, felgi aluminiowe, nawigacja, system multimedialny, czujniki parkowania z przodu i z tyłu i kamera cofania i wiele innych

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#motoryzacja #technologie #innowacje #test

Igor Szczęsnowicz