Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Popularna sieciówka jeszcze bardziej zielona

Pierwsze na rynku, specjalnie przystosowane dla Żabki e-Craftery będą dostarczać produkty spożywcze do sklepów sieci w Poznaniu i Warszawie. W ramach kontynuacji testu z ubiegłego roku Żabka i Volkswagen Samochody Dostawcze wykonały dedykowaną zabudowę aut, aby były dostosowane do codziennych dostaw w ramach logistyki sieci. Volkswagen Samochody Dostawcze i sieć sklepów Żabka wspólnie działają na rzecz środowiska naturalnego rozwijając ideę smart city.

Żabka – lider sieci convenience w Polsce kontynuuje współpracę z Volkswagen Samochody Dostawcze i kupuje dwa, w pełni elektryczne samochody dostawcze Volkswagen e-Crafter. Auta będą nadal testowane przez sieć w Warszawie i Poznaniu w ramach codziennych dostaw do sklepów w centrach miast. Żabka rozwija nowoczesną, bezemisyjną logistykę miejską, by dostawy do sklepów były komfortowe dla mieszkańców aglomeracji miejskich.

– Logistyka to krwiobieg naszej organizacji, dzięki której jesteśmy w stanie codziennie dostarczać naszym klientom aglomeracji miejskich ich ulubione, świeże produkty, jak kanapki czy dania gotowe. Inwestujemy w elektryczne auta, by zapewnić jak najwyższą jakość i dostępność produktów, ale jednocześnie mamy na uwadze dbałość o środowisko naturalne oraz poprawę jakości życia mieszkańców

– dodaje Adam Manikowski, wiceprezes firmy Żabka Polska. Firma inwestuje i rozwija innowacyjne  rozwiązania w obszarze logistyki, jako pierwsza sieć handlowa na polskim rynku zdecydowała się na testy niskoemisyjnego e-Craftera od Volkswagen Samochody Dostawcze. Auto wykorzystywane było w 2019 roku przez kilka tygodni do dostaw realizowanych do sklepów w centrum Poznania. Pojazd pokonywał w tym celu ponad 400 km w ruchu miejskim, pozwalając zaoszczędzić blisko 40 l paliwa, które trzeba by zużyć przy aucie spalinowym. 

Volkswagen e-Crafter jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Jego wejście na rynek w roku ubiegłym wyznaczyło początek ofensywy marki w dziedzinie bezemisyjnych samochodów dostawczych. 

– Specjalnie dla potrzeb zamawiającego – sieci sklepów spożywczych Żabka – odpowiednio zmodyfikowaliśmy e-Craftera, tak by przystosować go do bezemisyjnego, neutralnego dla środowiska przewozu świeżych produktów spożywczych z magazynów wprost do sklepów w centrach miast. Taki rodzaj transportu znacząco poprawia komfort mieszkańców – nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku

– mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. 

Do chłodzenia przestrzeni ładunkowej zastosowano najnowocześniejszy agregat chłodniczy Carrier Pulsor 400, pozwalający na schłodzenie przestrzeni do temperatur w przedziale od 0 do 12°C (w klasie FNA). Innowacją techniczną jest unikatowe rozwiązanie zasilania agregatu chłodniczego niezależne od  baterii samochodu, realizowane poprzez osobny układ elektryczny. 

– Dodatkowy układ nie ingeruje w układ elektryczny pojazdu bazowego i daje możliwość pracy, zasilania agregatu na postoju po podpięciu do zewnętrznego źródła prądu bez obciążenia akumulatorów. To szczególnie ważna zaleta przy codziennej pracy w centrum miast, podczas której samochód musi się często zatrzymywać na wyładunki  

– wyjaśnia Piotr Łakomy z VWSD.

Tak przygotowany pojazd to bez wątpienia innowacja w łańcuchu dostaw towarów wymagających przechowywania w niskich temperaturach, a co nie mniej ważne, pozwala on również uzyskać niższe koszty eksploatacji oraz neutralność środowiskową. To pierwsze dwa tego typu auta w Polsce, a także jedne z pierwszych w tej części Europy.

Użytkowanie Volkswagena e-Craftera w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania przez sieć Żabka ze wszystkich udogodnień tworzonych dla samochodów elektrycznych przez lokalne samorządy. Można nimi np. swobodnie przemieszczać się buspasami, korzystać z miejskiej infrastruktury ładowania i darmowych miejsc parkingowych, dotrzeć do lokalizacji, gdzie tradycyjne auta nie mogą wjechać. 


Artykuł sponsorowany
 

 

 



Źródło: niezalezna.pl

artykuł sponsorowany