Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen znacznie rozbudowuje infrastrukturę ładowania w swoich niemieckich lokalizacjach. W przyszłym roku planowanych jest oddanie do użytku około 750 nowych punktów ładowania, w tym pierwszych stacji High Power Charging o mocy do 300 kW.
Według planów do końca 2021 roku w Niemczech w sumie będzie działać około 2000 punktów ładowania - ponad 50 procent więcej niż obecnie. Warto zauważyć, że obecnie w dziesięciu lokalizacjach Volkswagena w Niemczech jest już ponad 1200 punktów ładowania. Duża część jest publicznie dostępna i mogą z nich korzystać również kierowcy pojazdów elektrycznych, którzy nie pracują dla Volkswagena. Największy punkt ładowania z około 500 stacjami ładowania znajduje się w Wolfsburgu. Kolejne parki zostały zainstalowane w Hanowerze, Brunszwiku, Salzgitter, Kassel, Emden, Osnabrück, Zwickau, Chemnitz i Dreźnie. Tylko w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Volkswagen zanotował ponad 50, 000 operacji ładowania w swoich lokalizacjach pomimo wyładowań koronowych. Energia pochodzi wyłącznie z odnawialnych źródeł energii.
„Zgodnie z zapowiedziami, rok 2020 oznaczał początek wielkiej ofensywy elektrycznej Volkswagena. Pomyślnie wprowadziliśmy na rynek ID.3 i już to robimy z kolejnym modelem, ID.4 . Volkswagen wnosi również istotny wkład w pilnie potrzebną rozbudowę infrastruktury ładowania. Potrzebujemy znacznie więcej punktów ładowania w Niemczech i Europie, jeśli pojazdy elektryczne mają się szybko rozwijać. Z tego powodu wszyscy gracze ze świata polityki i przemysłu muszą kontynuować swoje wysiłki w nadchodzącym roku ”- zaznaczył Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialnej za elektromobilność.
Marka Volkswagen kompleksowo angażuje się w tworzenie infrastruktury, z której mają korzystać pojazdy elektryczne. Do 2025 roku w placówkach marki ma zostać zainstalowanych około 4000 punktów ładowania. Dealerzy Volkswagena również na szeroką skalę rozszerzają nowe opcje ładowania. W przyszłości każdy dealer Volkswagena w Niemczech dostarczy przynajmniej jedną ładowarkę AC o mocy 11 kW i jedną ładowarkę DC o mocy 22 kW. Ponadto Grupa angażuje się na całym świecie w tworzenie sieci szybkiego ładowania - poprzez IONITY w Europie, Electrify America w USA i CAMS w Chinach.