Koszulka "Nie Bać Tuska" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

W monachijskiej fabryce ruszyła seryjna produkcja sportowego samochodu

W ubiegłym tygodniu w fabryce BMW Group w Monachium rusza produkcja seryjna nowego BMW M3. 35 lat po debiucie pierwszego BMW M3 BMW M GmbH zaprezentowała najnowszą generację swoich bezkompromisowych sportowych samochodów w segmencie premium klasy średniej: nowe BMW M3 i nowe BMW M4 Coupé. — Bardzo się cieszymy, że teraz produkujemy nowe BMW M3 w naszym zakładzie macierzystym — mówi na wstępie kierownik zakładu Robert Engelhorn. — Ten samochód jest absolutnie kultowy i ma pośród naszej załogi wielu fanów – włącznie ze mną.

mat. pras.


Wraz z pojawieniem się nowego BMW M3 w fabryce w Monachium cała seria 3 jest teraz w komplecie. Czy to seria 3 Limuzyna, seria 3 Touring czy M3, hybryda plug-in, benzyna czy diesel – wszystkie modele i warianty napędu są produkowane na tej samej linii. — Integracja M3 przebiegła sprawnie. Mogliśmy również skorzystać z naszego bogatego doświadczenia z poprzednich generacji samochodów BMW M — wyjaśnia Robert Engelhorn. Jeszcze do wiosny załoga w Monachium produkowała BMW M4 Coupé, które teraz produkowane jest w zakładzie w Dingolfing. Dzięki temu na przykład niezależny proces montażu karbonowego dachu w M4 Coupé można było przejąć również w nowym M3. Z drugiej strony w monachijskiej fabryce, w której produkowane są karbonowe fotele kubełkowe M, potrzebne są zupełnie nowe czynności ręczne. Również klapa przednia i błotniki M3 są wykonywane i montowane ręcznie.

Nowe BMW M3 i BMW M4 Coupé zadebiutują na rynku w marcu 2021 r. Oprócz odrębnych koncepcji pięcioosobowej limuzyny i czteroosobowego coupé również technologia napędu oferuje możliwość indywidualizacji: oba nowe modele BMW M są napędzane sześciocylindrowym silnikiem rzędowym z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce dostępnym w dwóch klasach mocy. Niespotykana w tym segmencie sportowych samochodów o wysokich osiągach jest 6-biegowa skrzynia manualna. W ofercie jest również 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive jako alternatywa dla klasycznego napędu na tył. Od lata 2021 r. po raz pierwszy w historii modeli BMW M3 i BMW M4 dostępny będzie napęd na wszystkie koła jako alternatywa dla tradycyjnego napędu tylnego.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

 

#branża motoryzacyjna

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wideo