W trzecim kwartale br. stawiamy na auta używane, choć chętnych do ich kupna jest nieznacznie mniej, niż w poprzednim. Coraz większą popularnością cieszą się nieco tańsze auta – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services.
Nie widać dużych różnic pomiędzy preferencjami zakupowymi Polaków między drugim, a trzecim kwartałem br. Tyle samo, bo 20 proc. osób deklaruje zakup auta w najbliższych trzech miesiącach. Wzrósł natomiast odsetek osób, które deklarują, że w tym okresie nie kupią samochodu (z 56 do 62 proc.).
W badaniu zapytano też o preferencje dotyczące kupna aut nowych i używanych. I tak w bieżącym kwartale, względem poprzedniego, nieznacznie wzrósł odsetek osób deklarujących chęć zakupu samochodu nowego: z 42 proc. do 44 proc.. Spadła natomiast liczba chętnych na pojazdy z drugiej ręki: z 58 proc. do 55 proc.
Zmianę preferencji zakupowych w tym kwartalne widać, gdy przyjrzymy się odpowiedziom ankietowanych na pytanie dotyczące cen aut. I tak z 55 do 56 proc. wzrósł odsetek badanych deklarujących zakup auta w cenie do 50 tys. zł. W przedziale od 50 do 100 tys. zł zaobserwowano wzrost z 28 do 31 proc. Jednocześnie widać spadki w przedziale od 100 do 150 tys. zł – z 13 proc. do 11 proc. oraz w kwocie powyżej 150 tys. zł – z 4 do 3 proc.
Ostatnie pytanie, jakie zadano w badaniu, dotyczyło wieku kupowanego auta. W najbliższym czasie największym zainteresowaniem cieszyć się będą 5-letnie (22 proc. wskazań), 8-letnie (11 proc.) oraz 10-letnie (23 proc.) samochody.