Maj był kolejnym owocnym miesiącem sprzedażowym dla Forda w USA. Sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, podczas gdy sprzedaż od początku roku wzrosła o 11,1 proc.
Ponadto w ciągu ostatnich dwóch tygodni Ford pozyskał ogromną liczbę rezerwacji na nowy elektryczny model F-150 Lightning – łącznie ponad 70000 egzemplarzy. SUV-y marki Ford odnotowały najlepszą sprzedaż detaliczną w maju od 18 lat.
Wzrost sprzedaży zapewniły Mustang Mach-E ze sprzedażą 1945 egzemplarzy; F-150 PowerBoost z wynikiem 2852 sztuk oraz Ford Escape (to odpowiednik europejskiego Forda Kuga) – 3617 sztuk, czyli o 125 proc. więcej niż w zeszłym roku. Sprzedaż Explorera Hybrid również odnotowała imponujący wzrost – o 132 proc. w stosunku do tego samego okresu rok temu, przy sprzedaży 1156 egzemplarzy.
Dzięki całkowicie nowym Bronco Sport i Escape, Ford znacznie zwiększył swój udział w segmencie małych SUV-ów. Majowy udział Forda w sprzedaży detalicznej wzrósł o prawie 4 punkty procentowe w segmencie małych SUV-ów, przy czym oba modele – Bronco Sport, jak i Escape – zwiększają sprzedaż marki do dwóch bardzo różnych grup klientów. Majowa sprzedaż Escape wzrosła o 51,4 proc. w porównaniu do maja ubiegłego roku.
Sprzedaż Forda Bronco Sport stabilnie rośnie, jednocześnie pozyskując jeszcze więcej nowych klientów dla marki. W maju sprzedaż Bronco Sport wyniosła 14947 sztuk. To o 6,9 proc. więcej niż w kwietniu br. i jest to najlepszy wynik sprzedaży tego modelu od czasu wprowadzenia na rynek. Aż 63 proc. klientów Bronco Sport pochodzi obecnie spoza marki Ford. Większość z nich stanowią dotychczasowi klienci marki Jeep.
Sprzedaż detaliczna SUV-ów marki Ford osiągnęła najlepsze wyniki majowe od 2003 roku, podczas gdy sprzedaż Forda Rangera odnotowała najwyższą wartość w maju od 2004 r. SUV-y marki Ford sprzedają się o 51,8 proc. lepiej w porównaniu do ub.r.