Kia Motors opublikowała w tym tygodniu ilustrację, przedstawiającą rozmieszczenie elementów hybrydowego układu napędowego siedmioosobowego Sorento Plug-in Hybrid. Widać na niej, że sporych rozmiarów akumulator, zbiornik paliwa oraz inne podzespoły nie mają negatywnego wpływu na przestronność ani kabiny, ani bagażnika. Gdy na początku 2021 roku w Europie rozpocznie się sprzedaż Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, flagowy SUV marki Kia będzie jednym z najbardziej praktycznych aut na rynku, które należą do tego segmentu.
Pod maską Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in pracuje 1,6-litrowa jednostka napędowa T-GDi (turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem benzyny), która generuje maksymalną moc o wartości 180 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Spalinowa jednostka napędowa współpracuje z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 67 kW (91 KM), który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 304 Nm. Łączna maksymalna moc zespołu napędowego wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co sprawia, że Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in jest najmocniejszą odmianą topowego SUV-a marki Kia, który kiedykolwiek był sprzedawany w Europie.
Silnik elektryczny jest zamontowany między spalinową jednostką napędową a przekładnią. Układ napędowy umożliwia Sorento Plug-in Hybrid pracę w trybie czysto elektrycznym lub hybrydowym przekazując moment obrotowy odpowiednio na przednie lub na cztery koła, w zależności od trybu jazdy i warunków na drodze.
Litowo-jonowy akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 13,8 kWh jest umieszczony pod fotelami kierowcy oraz pasażera z przodu i znajduje się między podłogą kabiny a podłogą Sorento, a także częściowo. nad wałem napędowym. Dzięki temu akumulator nie ogranicza ani kabiny, ani przestrzeni bagażowej Sorento. W przeciwieństwie do wielu innych samochodów w wersji hybrydowej typu plug-in, w których akumulator często zajmuje cenną przestrzeń bagażową.
Akumulator jest wyposażony w niezależny system chłodzenia cieczą, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą i wydajnością. Ponadto, umieszczenie akumulatora nisko i w centralnym miejscu podwozia, między osiami, wpływa na obniżenie środka ciężkości i pomaga w równomiernym rozłożeniu masy. To, z kolei, przekłada się na dynamiczne właściwości jezdne Sorento zarówno na drodze, jak i w terenie, a także zwiększa precyzję prowadzenia.
67-litrowy zbiornik paliwa Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in znajduje się pod podłogą, pod drugim rzędem siedzeń. Ładowarkę o mocy 3,3 kW umieszczono pod podłogą bagażnika. Za sprawą takiego rozmieszczenie tych elementów pasażerowie trzeciego rzędu wciąż mają sporo miejsca na nogi i zajmują wygodną pozycję do jazdy.
Sorento Plug-in Hybrid, oprócz sporej przestrzeni dla nawet siedmiu pasażerów, oferuje również jeden z największych bagażników w swojej klasie – do 809 litrów dla modeli siedmioosobowych (ze złożonym trzecim rzędem siedzeń).
Bagażnik Sorento jest nie tylko duży, ale również ustawny – bez problemu mieści się w nim wózek spacerowy i para dużych walizek lub cztery walizki o rozmiarze bagażu podręcznego do samolotu. Z siedmioma osobami na pokładzie, w bagażniku o pojemności 175 litrów jest miejsce na piknikowe akcesoria czy kilka toreb sportowych.