BMW Group w coraz większym stopniu ukierunkowuje swoją działalność zaopatrzeniową na przyszły rozwój elektromobilności. Wraz z rozwojem e-mobilności tworzenie wartości w sieci dostawców staje się coraz ważniejsze, zarówno w obszarze emisji CO2, jak i w pozyskiwaniu tzw. krytycznych surowców, potrzebnych choćby do produkcji ogniw akumulatorowych.
Do 2030 roku BMW Group zamierza wypuścić na drogi ponad siedem milionów pojazdów zelektryfikowanych, z czego dwie trzecie będą w pełni elektryczne. Biorąc pod uwagę tę skalę, dział zaopatrzenia BMW Group dba o to, aby z jednej strony wzrost wolumenu mógł być odzwierciedlony w łańcuchu dostaw, a z drugiej strony, aby realizowane były wymagania dotyczące zrównoważonego działania.
Wraz z rosnącym popytem na pojazdy zelektryfikowane rośnie również zapotrzebowanie na komponenty i części do produkcji tych pojazdów. Dział zaopatrzenia BMW Group podejmuje przy tym różne działania, aby odzwierciedlić ten wzrost, szczególnie w przypadku ogniw akumulatorowych. BMW Group kupuje na przykład ogniwa akumulatorowe obecnej piątej generacji od czterech dostawców, co czyni ją bardziej niezależną od poszczególnych dostawców.
Ponieważ ogniwo akumulatorowe odpowiada za dużą część kosztów napędu pojazdu zelektryfikowanego, to właśnie w tym miejscu znajduje się największa dźwignia długoterminowej redukcji kosztów. Firma skupia się tutaj na surowcach koniecznych do ich produkcji. Dlatego też BMW Group konsekwentnie pogłębia swoją obszerną wiedzę na ten temat w centrum kompetencyjnym ds. ogniw akumulatorowych.
Równolegle do silnego wzrostu mobilności elektrycznej BMW Group stale rozszerza swoją działalność w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. W obszarze zakupów nacisk kładzie się na trzy główne tematy: 1. przestrzeganie norm środowiskowych i społecznych oraz praw człowieka, 2. ochronę zasobów naturalnych oraz 3. redukcję emisji CO2 w łańcuchu dostaw.
W BMW iX, działania te już przynoszą efekty: zastosowanie odnawialnej ekologicznej energii elektrycznej w produkcji ogniw akumulatorowych w połączeniu ze zwiększonym wykorzystaniem surowców wtórnych zmniejsza emisję CO2 w łańcuchu dostaw BMW iX o 17% w porównaniu z tym samym pojazdem, dla którego środki te nie zostałyby wdrożone. Jednocześnie BMW Group ogranicza zużycie krytycznych surowców, a w przypadku obecnej piątej generacji ogniw akumulatorowych, zmniejszyła udział kobaltu w materiale katodowym do mniej niż dziesięciu procent i zwiększyła udział niklu wtórnego do 50 procent. Napęd elektryczny nie wymaga w ogóle użycia metali ziem rzadkich.