W kwietniu firma Volvo Cars sprzedała łącznie 62 724 samochody. Dla porównania, w kwietniu 2020 sprzedaż wyniosła 31 760 aut. Głównym motorem tegorocznego wzrostu był silny popyt na nasze pojazdy w USA i Europie. Po pierwszych czterech miesiącach br. sprzedaż osiągnęła poziom 248 422 sztuk, co oznacza wzrost o 51,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
W USA sprzedaż wzrosła o 185,5 proc. (kwiecień 2021 do kwietnia 2020), głównie dzięki dużemu popytowi na największe SUV-y w ofercie: XC90 i XC60. Kwietniowa sprzedaż za oceanem zamknęła się liczbą 11036 aut, co oznacza wzrost z poziomu 3866 w tym samym okresie 2020 r. Rok temu w wielu stanach salony były zamknięte i możliwa była sprzedaż jedynie z dostawą do miejsca zamieszkania klienta.
W kwietniu sprzedaż w Europie wyniosła 25 816 samochodów, co stanowi wzrost o 178 proc. w porównaniu do kwietnia rok temu. Wzrost ten był spowodowany głównie przez rynki, które zaczęły się odradzać po zeszłorocznych przestojach związanych z pandemią, a także silny wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Szwecji i Niemczech.
Chiny, największy rynek Volvo Cars, odnotowały w kwietniu solidny wzrost, osiągając poziom 16 435 sprzedanych samochodów. Wzrost ten był spowodowany dużym popytem na produkowane na miejscu modele: XC60 i S90.
W kwietniu br. na pierwsze miejsce sprzedaży wysunął się model XC40 osiągając poziom 19 833 sprzedanych aut (kwiecień 2020: 5708 aut).