Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Firma z Ingolstadt prezentuje nową wersję znanego SUV-a

Bardziej dynamiczne, bardziej sportowe i wydajniejsze: zoptymalizowane Audi SQ5 TDI wygląda teraz jeszcze bardziej imponująco. Jego trzylitrowy, wysokoprężny silnik V6 o mocy 251 kW (341 KM) rozwija swój moment delikatnie, a zarazem dynamicznie. Zewnętrzna stylistyka podkreśla sportowy charakter tego SUV’a.

mat. pras.

Pierwsza generacja modelu Audi SQ5, na rynku pojawiła się jesienią roku 2012. Zaś w swej najnowszej wersji, ta trzylitrowa jednostka V6 rozwija 251 kW (341 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Szczytowy moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. 3.0 TDI oddaje swą moc szybciej i bardziej dynamicznie niż w poprzedniej wersji. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Specjalny wzmacniacz dźwięku układu wydechowego – montowany już w pierwszej generacji SQ5 TDI – nadaje silnikowi V6 „rasowego” brzmienia.


Wiele szczegółów V6 3.0 TDI zostało poprawionych. Tłoki nie są już wykonane z aluminium, ale z kutej stali - nowy materiał zmniejsza straty ciepła. Ich wyższa wytrzymałość rekompensuje mniejszą masę tłoków aluminiowych. Schodkowe wgłębienie w tłoku sprawia, że spalanie jest szybsze i bardziej wydajne. Dzięki nowemu czujnikowi piezoelektrycznemu, który monitoruje zamknięcie igły, wtryskiwacze elektromagnetyczne stosowane do wtrysku paliwa pracują niezwykle precyzyjnie. Mogą one wykonywać do ośmiu wtrysków w jednym cyklu roboczym, przy czym ilości wtrysku są skalowalne z jeszcze większą precyzją. Maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 2500 barów.


Chłodnica międzystopniowa (intercooler) została zamieniona z chłodnicy powietrze/powietrze umieszczonej w zderzaku, na pośrednią chłodnicę woda/powietrze zamontowaną w rozwarciu V rzędów cylindrów silnika. Skrócone drogi zasysania powietrza pomagają szybko zwiększyć ciśnienie doładowania. Pośrednia chłodnica międzystopniowa jest bardziej efektywna. Jest w stanie podgrzać powietrze wlotowe już krótko po uruchomieniu silnika w zimnych warunkach otoczenia, tak by szybciej osiągnąć idealną temperaturę spalania. Ma to również tę zaletę, że system oczyszczania spalin reaguje wtedy szybciej.

Turbosprężarka jest teraz wyposażona w mniejsze i lżejsze koło kompresora, które wchodzi na obroty z wyjątkowo wysoką prędkością. To kluczowy czynnik dla spontanicznego budowania wysokiego momentu obrotowego. Kolektor wydechowy korzysta z lepszej izolacji. Dzięki temu, spaliny szybciej osiągają optymalną temperaturę po rozruchu zimnego silnika.

Jednostka 3.0 TDI posiada dwa rozwiązania techniczne redukujące zużycie paliwa i poprawiające jej spontaniczne reakcje. 48-voltowy system tzw. miękkiej hybrydy (mild hybrid – MHEV) składa się z alternatora-rozrusznika (RSG), litowo-jonowego akumulatora buforowego i z przetwornika napięcia 48/12 volt. System MHEV w procesie hamowania pojazdu odzyskuje nawet 8 kW mocy. Sportowy SUV SQ5 TDI może żeglować przez ok. 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Po tym czasie RSG ponownie go uruchamia. System MHEV ma potencjał redukcji zużycia paliwa w standardowym cyklu jazdy nawet o 0,7 litra na 100 km.
 

Odświeżone Audi SQ5 TDI produkowane będzie w meksykańskiej fabryce czterech pierścieni w San José Chiapa. Na europejskich rynkach zadebiutuje w pierwszym kwartale 2021 roku.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

 

#branża motoryzacyjna

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wideo