Gazeta Polska: Chcieli zagłodzić PiS, zmobilizowali Polaków Czytaj więcej!

Aerodynamiczny crossover od japońskiej marki motoryzacyjnej

Nissan Ariya, którego projektanci wykorzystali zdobywane przez dziesięć lat doświadczenie w projektowaniu nowatorskich samochodów elektrycznych i crossoverów, będzie prawdopodobnie najbardziej aerodynamicznym crossoverem w gamie marki od chwili powstania segmentu w 2007 roku. Jego współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) ma wynieść zgodnie z założeniem 0,297.

CC
mat. pras.

Doskonałe właściwości aerodynamiczne modelu Ariya umożliwiają zwiększenie zasięgu zaawansowanego układu napędowego dzięki starannie wyprofilowanemu nadwoziu i rozmieszczonym w strategicznych miejscach wlotom powietrza. Prace projektowe prowadzone przez zespoły inżynierów na całym świecie zaowocują jeszcze większym zasięgiem, który zostanie oficjalnie ogłoszony po zakończeniu procesu homologacyjnego.

„Za kilka miesięcy Nissan Ariya otrzyma oficjalną homologację. Spodziewamy się, że będzie oferował większy zasięg niż ten, jaki zapowiadaliśmy podczas jego światowej premiery w 2020 roku, czyli ponad 500 km. Bardziej wydajna jazda to dla kierowcy gwarancja przejechania jeszcze dłuższej trasy na jednym ładowaniu” – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktu Nissan Europe.

Wszystkie elementy nadwozia modelu Ariya zostały dopracowane w najdrobniejszych szczegółach przez zespoły inżynierów w brytyjskim Nissan Technical Centre Europe. Płaskie podwozie gwarantuje stabilną i przewidywalną jazdę, a inteligentnie zaprojektowany, aerodynamiczny przód samochodu i opływowe linie zmniejszają opór powietrza. Efekt końcowy, nad którym pracowały zespoły projektantów z Japonii i Wielkiej Brytanii, to idealnie wyprofilowany kształt nadwozia, dzięki któremu samochód przecina powietrze jak nóż i gwarantuje niezwykle wydajną jazdę.

„Gwałtownie rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi sprawia, że testy aerodynamiczne coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Właściwości aerodynamiczne samochodów elektrycznych mają bezpośredni wpływ na wydajność – mniejszy opór i większa stabilność to dla klienta większy zasięg na jednym ładowaniu” – powiedział Sarwar Ahmed, inżynier ds. aerodynamiki i aeroakustyki w Nissan Technical Centre Europe.


 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

 

#branża motoryzacyjna

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

albicla.com@ Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Wideo