Tajemnicza śmierć w Waszyngtonie. Demokraci mają problem

  

Wraca sprawa tajemniczej śmierci pracownika Krajowego Komitetu Partii Demokratycznej (DNC), który został zastrzelony koło swojego mieszkania w Waszyngtonie. O sprawie zabójstwa Setha Richa mówiło się jeszcze przed wyborami prezydenckimi w USA w atmosferze skandalu, związanego z wyciekiem do WikiLeaks e-maili tuż przed konwencją Republikanów. Jak wówczas informowaliśmy z e-maili wynikało, że kierownictwo partii preferowało kandydaturę Hillary Clinton, utrudniając kampanię jej kontrkandydatowi Berniemu Sandersowi. Wówczas pojawiły się pierwsze sugestie o związku wycieku informacji z tajemniczą śmiercią pracownika DNC. Wszystko wskazuje na to, że to właśnie Rich był informatorem WikiLeaks.

CZYTAJ WIĘCEJ: Tajemnicze zabójstwo pracownika Demokratów. WikiLeaks oferuje nagrodę za informacje
 
Pragnący zachować anonimowość federalny śledczy, który przeglądał raport FBI zawierający szczegółowy opis zawartości komputera Richa z ostatnich 96 godzin jego życia, powiedział FoxNews, że skontaktował się on z WikiLeaks za pośrednictwem Gavina MacFadyena (byłego dyrektora WikiLeaks – zmarł w maju 2016 r.).

- Widziałem e-maile pomiędzy Sethem Richem i Wikileaks”. Dodał, że FBI jest w posiadaniu tej korespondencji, natomiast śledztwo w sprawie zabójstwa pracownika Demokratów prowadzi nadal policja w Waszyngtonie - tłumaczył w rozmowie z FoxNews federalny śledczy.

Dodał, że 44 053 e-maile i 17 761 załączników z korespondencji pomiędzy liderami DNC w okresie między styczniem 2015 a późnym majem 2016 roku zostało przetransferowanych z komputera Richa do MacFadyena przed 21 maja.
 
Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że informacje od federalnego śledczego przekazane FoxNews są zgodne z ustaleniami byłego detektywa śledczego Roda Wheelera, który został zatrudniony przez rodzinę zastrzelonego Setha Richa do wyjaśnienia sprawy morderstwa.

To właśnie 12 dni po śmierci Setha Richa WikiLeaks opublikowało wewnętrzną korespondencję liderów DNC, która pokazywała jak członkowie Partii Demokratycznej spiskowali w celu uniemożliwienia senatorowi Berniemu Sandersa uzyskania jej nominacji na kandydata na prezydenta.
 
Wheeler uważa, że potężne i wpływowe siły uniemożliwiają prowadzenie dochodzenia.

- Moje śledztwo wskazuje, że ktoś z DNC bądź osób powiązanych z Hillary Clinton blokuje postępy w sprawie – twierdzi były detektyw śledczy.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl,PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Radio ZET sprzedane. W tle transakcji „Agora”, skandynawski bank i miliarder George Soros

Zdjęcie ilustracyjne/Georg Soros / By Jeff Ooi - Photo taken by Jeff Ooi., CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1467093

  

Agora poinformowała dzisiaj o zawarciu ze spółką SFS Ventures umowy. Jej przedmiotem jest zakup 100 proc. udziałów Eurozet, do którego należy m.in Radio Zet. Jak informują niektóre media, pośrednio właścicielem akcji obu nabywców Eurozet-u jest amerykański miliarder George Soros.

Agora podała, że transakcja nabycia 40 proc. udziałów w spółce Eurozet została sfinansowana w części ze środków własnych, a w kwocie 75 mln złotych z sublimitu kredytowego w rachunku bieżącym, który zostanie skonwertowany na kredyt nieodnawialny w DNB Bank Polska. Jedynym akcjonariuszem tego ostatniego jest skandynawski Bank DNB.

SFS Ventures i Agora podpisały ponadto "umowę wspólników", regulującą szczegółowe zasady inwestycji w Eurozet przez SFS Ventures, jako wspólnika większościowego, i Agorę, jako wspólnika mniejszościowego, oraz zasady współpracy tych podmiotów. Umowa wspólników przewiduje m.in. zobowiązania Agora i SFS Ventures do niezbywania udziałów Eurozet (lock-up).

W styczniu Agora podała, że wspólnie z czeską spółką SFS Ventures rozpoczęła negocjacje w sprawie potencjalnego nabycia udziałów w spółce Eurozet. Do grupy Eurozet należą Radio ZET, Antyradio, Meloradio (do września ub.r. działające pod nazwą ZET Gold) i Chillizet oraz serwisy internetowe, a także spółka Studio ZET produkująca reklamy radiowe i telewizyjne oraz agencja eventowa Eurozet Live.

SFS Ventures jest spółką prawa czeskiego, której większość udziałów jest własnością spółki zależnej Sourcefabric, oferującej rozwiązania typu open source dla mediów, a udział mniejszościowy posiada spółka Salvatorska Ventures LCC, zarejestrowana w USA spółka zależna Media Development Investment Fund (MDIF).

Jak informuje portal money.pl, Fundusz MDIF finansowo wspierany jest przez miliardera George'a Sorosa. Jego majątek wyceniany jest przez agencję Bloomberg na 7 mld dol. Daje mu to miejsce w trzeciej setce najbogatszych ludzi na świecie.

W komunikacie spółek na temat transakcji nazwisko amerykańskiego finansisty wprawdzie nie pada, ale pośrednio jest właścicielem akcji obu nabywców Radia Zet. Poza tym, zaangażowanie w wykup stacji sprawia, że Soros zainwestuje ok. 200 mln zł.

- informuje money.pl

O tym, kim jest George Soros, pisał Andreas von Rétyi - znany niemiecki politolog i publicysta, autor książki: „George Soros. Najniebezpieczniejszy człowiek świata”.

Wygląda na to, że globalnym cinkciarzem, który dorobił się na gigantycznych spekulacjach walutami. Sam siebie kreuje na wielkiego filantropa, w rzeczywistości jest megazagrożeniem dla świata. Tego świata, w którym żyjemy, który znamy, bowiem Soros wymyślił dla nas wszystkich świat inny, w jego mniemaniu lepszy, bo pozbawiony narodów, tradycji, religii, za to oparty na nieustannych spekulacjach gospodarczych, głównie walutowych, co uczyniło zeń miliardera"

- czytamy w książce Andreasa von Rétyi  

Autor dodaje, że Soros zajmuje się także kształtowaniem opinii na szeroką skalę, za pomocą mediów pozornie niezależnych, które mogą być co prawda niezależne od poszczególnych rządów, ale na pewno nie od imperium Sorosa.

[polecam:https://niezalezna.pl/251050-brytyjski-financial-times-wybral-czlowieka-roku-to-ofiara-nacjonalistow-george-soros][polecam:https://niezalezna.pl/221292-takie-sa-metody-george39a-sorosa-premier-wegier-wyjasnia-mechanizmy-dzialan-lewicowego-biznesmena]


Eurozet był wystawiony na sprzedaż kilka miesięcy po kupnie go przez Czech Media Invest od francuskiego koncernu Lagardere. Czeska firma przejęła Eurozet razem z aktywami radiowymi Lagardere w Czechach, Rumunii i na Słowacji, płacąc 73 mln euro. Transakcję ogłoszono w kwietniu 2018 roku, a w czerwcu zgodę na jej realizację w Polsce wyraził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na początku grudnia 2018 r. portal wirtualnemedia. pl poinformował, że ofertę zakupu Eurozetu złożyła Grupa Fratria. Wśród potencjalnie zainteresowanych wymieniano także Agorę, ZPR Media i PMPG Polskie Media.

W połowie stycznia portal money.pl podał, że polski inwestor Zbigniew Jakubas chce kupić od Czech Media Invest Radio ZET.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap, money.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl