Dachówki solarne od Tesli już w sprzedaży

  

Tesla oficjalnie ogłosiła przyjmowanie wstępnych zamówień na swój najnowszy produkt – dachy solarne. Instalacje nowych dachów rozpoczną się w tym roku wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.

Start sprzedaży dachów solarnych zapowiedział Elon Musk – publikując krótką notkę na Twitterze.

Poszczególne ogniwa składające się na dach wyglądają jak najzwyklejsze na świecie dachówki jednak gdy popatrzymy na budynek z góry, to widoczny będzie panel fotowoltaiczny. W ofercie Tesli dostępne będą 4 wzory pokrycia dachowego m.in. fotowoltaiczne dachówki wzorowane na tradycyjne czerwone pokrycie w Polsce określane jako karpiówka oraz proste, kwadratowe dachówki z teksturą bądź gładkie czarne bloki.

Typowy właściciel domu będzie musiał zapłacić 21,85 dolarów za stopę kwadratową(red. 0,09 m2) Solar Roof aby skorzystać z pięknego nowego dachu, który również zwiększy wartość ich domu 

– czytamy w oświadczeniu Tesli.

Firma poinformowała również, że stworzyła kalkulator, który pozwoli oszacować, ile będzie kosztować zastąpienie starego dachu nowym produktem. Kalkulator w celu ustalenia ceny używa informacji takich jak rozmiar dachu, przeciętna cena energii elektrycznej oraz ilość światła słonecznego w sąsiedztwie przez cały rok.

Pomimo tego, że solarne dachówki są zacznie droższe to koszt zostanie zrekompensowany przez wartość energii, którą wytwarzają płytki - twierdzi Tesla.

"Kiedy wymienisz dach, będziesz miał najlepiej wyglądający dom w okolicy", "Myślę, że estetyka jest naprawdę dobra" – powiedział w środę prezes firmy Elon Musk.

Solar Roof jest bardziej przystępny niż tradycyjne dachy, ponieważ w większości przypadków ostatecznie opłaca się to poprzez zmniejszenie lub wyeliminowanie rachunku za elektryczność w domu 

– czytamy w oświadczeniu Tesli.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: businessinsider.com
Tagi

Wczytuję komentarze...

Bielsko-Biała ujęta w siatce połączeń do CPK

/ Twitter/Marcin Horała

  

- Bielsko-Biała jest ujęta w siatce połączeń do Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapewnił pełnomocnik rządu ds. CPK i wiceminister infrastruktury Marcin Horała.

W ubiegłym tygodniu bielscy radni wyrazili zaniepokojenie, że na mapie obrazującej inwestycje przy budowie kolei dużych prędkości, co jest związane z połączeniami do CPK, Bielsko-Biała się nie pojawiło. Wystąpili do prezydenta miasta Jarosława Klimaszewskiego, by włączył się do trwających konsultacji.

Marcin Horała zapewnił, że Bielsko-Biała jest ujęte w siatce połączeń do nowego lotniska. Na mapie nie widnieje, gdyż ona dotyczy nowych inwestycji wykonywanych w ramach programu CPK.

„Trwająca aktualnie modernizacja linii do Zwardonia i odcinka Bielsko-Biała – Czechowice-Dziedzice, jest z punktu widzenia programu CPK wystarczająca. Nie ma potrzeby, aby za trzy lub pięć lat ją zmieniać i rozbudowywać. Dlatego nie ma tego odcinka na mapie, bo on nie będzie modernizowany. Połączenia z Bielska-Białej w sieci przyszłych połączeń CPK jak najbardziej będą. (…) Nie ma mowy o pomijaniu miasta. Przeciwnie! Gdy zaproponujemy sieć połączeń, to Bielsko-Biała będzie jeszcze lepiej skomunikowane”

– wyjaśnił.

Pełnomocnik podkreślił, że idea kolei dużych prędkości zakłada średnią prędkość 250 km na godz. i przystanki nie częściej niż 200 km. „My mamy inną koncepcję. Średnia prędkość będzie niższa, ale przystanków będzie więcej. Nie chodzi o to, by kilka największych miast, jak Poznań, Wrocław, czy Katowice były skomunikowane z CPK i Warszawą, ale właśnie takie miasta, jak Bielsko-Biała, dawne miasta wojewódzkie, które wiele straciły na utracie statusu. Docelowo nawet co godzinę odjeżdżałyby stamtąd pociągi do CPK czy Warszawy pociągi. Podróż zajęłaby 1 godz. 40 min. do CPK i 1 godz. 55 mln do Warszawy” - powiedział.

Po zakończeniu obecnie trwającej modernizacji linią kolejową z Czechowic-Dziedzic przez Bielsko-Białą do Zwardonia będzie można jechać z prędkością do 160 km na godz. „

Śrubowanie tego do 250 km na godz. kosztowałoby mnóstwo pieniędzy, a oszczędność czasowa wyniosłaby może minutę” – dodał pełnomocnik.

Marcin Horała powiedział, że do 10 marca trwają konsultacje Strategicznego Studium Lokalizacyjnego, który jest efektem pierwszego etapu prac planistycznych, mających na celu wyznaczenie korytarzy, w których będą usytuowane nowe inwestycje kolejowe i drogowe związane z CPK. Dokument powstał w ramach przygotowań do zaprojektowania i budowy ponad 1,6 tys. km nowych linii, wchodzących w skład 12 szlaków kolejowych, z których 10 podstawowych to tzw. szprychy. Sieć nowych linii kolejowych, w tym odcinków określanych jako kolej dużych prędkości, ma umożliwić dojazd do CPK z większości większych miast Polski w nie dłużej niż 2,5 godz.

Zgodnie z programem kolejowym CPK w kierunku województwa śląskiego prowadzona będzie tzw. szprycha 7: Centralna Magistrala Kolejowa – Węzeł Małopolsko-Śląski - Jastrzębie-Zdrój – granica państwa.

„Strategiczne Studium Lokalizacyjne jest tak naprawdę etapem konsultacji korytarzy transportowych, które są szerokie na kilkadziesiąt kilometrów. (…) Te przebiegi są przykładowe. Chodzi o to, żeby wyłapać konflikty, problemy, wątpliwości. Potem, gdy wrócimy z ponownymi konsultacjami - już konkretnego przebiegu inwestycji - najważniejsze uwagi będą już uwzględnione. Konsultacje przebiegną zatem sprawniej. (…) Uspokajam, czasem występują niepokoje, ale to wstępny etap konsultacji społecznych”

– mówił Marcin Horała.

CPK jest programem wieloetapowym. Marcin Horała powiedział, ze uruchomienie samego lotniska ma nastąpić w 2027 r. „Wówczas też zaawansowana będzie zapewne też część inwestycji kolejowych. Około roku 2032-33 przytłaczająca większość powinna być gotowa” – dodał. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts