Facebook walczy z falą samobójstw

  

Facebook zatrudni w następnym roku 3 tys. osób więcej, aby szybciej odpowiadać na doniesienia o nieodpowiednim materiale w społecznej sieci i przyspieszyć usuwanie filmów pokazujących morderstwa, samobójstwa i inne gwałtowne akty – poinformował szef Facebooka Mark Zuckerberg.

Zuckerberg powiedział, że dodatkowe osoby będą wsparciem dla 4500 osób, które już sprawdzają posty, które mogą być niebezpieczne dla użytkowników.

"Pracujemy nad tym, aby takie filmy były łatwiejsze do zgłaszania, abyśmy mogli szybko podjąć właściwe działania – czy zareagować potrzebną pomocą, czy skasowaniem posta" 

- napisał Zuckerberg.

Firma zatrudni 3000 pracowników, którzy będą zajmować się wszystkimi treściami publikowanymi na Facebooku, a nie tylko filmami na żywo. Firma nie powiedziała, gdzie będą ich miejsca pracy.

Przypomnijmy, na początku marca Facebook rozpoczął używać sztucznej inteligencji (AI) do identyfikacji użytkowników, którzy mogą być narażeni na myśli samobójcze

CZYTAJ WIĘCEJ: Facebook rozpozna użytkowników samobójców

Opracowane algorytmy rozpoznają wzorzec, który określa czy ktoś ma problemy, szukając w dyskusji informacji np. o smutku, czy bólu. Wymiana zdań z przyjaciółmi, w której padają wyrażenia takie jak: "Czy wszystko w porządku?" lub "Martwię się o ciebie" będą specjalnie oznaczane. Tak zidentyfikowany post jest automatycznie wysyłany do szybkiego przeglądu przez odpowiedni zespół.

Największa sieć społeczna na świecie, z udziałem 1,9 mld użytkowników, próbuje zautomatyzować proces znalezienia pornografii, przemocy i innych potencjalnie obraźliwych materiałów, ale i tak polega głównie na informacji samych użytkowników o problematycznych materiałach. Każdego tygodnia otrzymuje miliony raportów.

Zwiększenie zatrudnienia jest potwierdzeniem faktu, że Facebook przynajmniej na razie potrzebuje czegoś więcej niż zautomatyzowanego oprogramowania w celu poprawy monitorowania przemocy podczas transmisji użytkowników na żywo - pisze Reuters.

W ubiegłym tygodniu mężczyzna w Tajlandii powiesił swoją 11-miesięczną córkę, a całe zdarzenie transmitował na żywo na Facebooku. Jego materiał miał ponad 370 tys. odsłon, zanim Facebook usunął wideo.

CZYTAJ WIĘCEJ: Zabił córkę i pokazał to na Facebooku

Pomimo faktu, że przemysł twierdzi inaczej, nie znam żadnego mechanizmu obliczeniowego, który potrafi dokładnie na 100 procent wykonać tę pracę zamiast ludzi 

- powiedziała prof. Sarah Roberts, zajmująca się monitorowaniem treści.

CZYTAJ WIĘCEJ: Polska: Transmitował na Facebooku... próbę samobójczą

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: reuters.com
Tagi

Wczytuję komentarze...

Tramwaj bez motorniczego wyrusza

/ Tama66

  

Powstał pierwszy w Polsce system, który umożliwia jazdę tramwaju bez motorniczego. Pierwszy przejazd, dla zaproszonych gości, odbył się w nocy z poniedziałku na wtorek. Drugi, przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych, odbędzie się ok. północy, z wtorku na środę.

"Nie chodzi o wyeliminowanie motorniczych z tramwajów. Ich praca nie jest zagrożona. To system, który w przyszłości ma wspierać pracę motorniczych"

– powiedział dr inż. Maciej Michnej, jeden z twórców projektu. Potwierdził, że jest to pierwszy taki system w Polsce, ale na Zachodzie takie rozwiązania były już testowane, chociaż żadne z nich nie zostało wdrożone.

Podczas przejazdu to komputer decydował o ruszaniu z przystanku, prędkości, otwieraniu drzwi czy włączeniu dzwonka.

Trasa pierwszych pokazowych przejazdów wiedzie z przystanku Muzeum Narodowe do pętli Cichy Kącik, i z powrotem. Jazdy zostały zaplanowane na noce, aby nie utrudniać ruchu w mieście.

Komputerowy system z nadajnikami GPS umożliwiający jazdę tramwaju bez motorniczego nie wymagał budowy nowego, specjalnego tramwaju, a został podłączony do istniejącego już pojazdu, który na co dzień przemierza trasę linii numer 18.

Kolejny pokazowy przejazd tramwaju bez motorniczego jest planowany jeszcze w tym roku, będzie związany z wdrażaniem nowych elementów do systemu, np. udoskonaleniu funkcji monitoringu, dzięki któremu tramwaj np. otworzy drzwi dla osoby dobiegającej do pojazdu.

Zgodnie z komunikatem prasowym magistratu, "ostateczne rozwiązanie zakłada wdrożenie pełnej autonomizacji jazdy tramwaju w ruchu miejskim". Nie ma jednak konkretnych dat, kiedy tramwaje bez motorniczych mogłyby jeździć w mieście, a jeśli będą w bliskiej przyszłości – to na niewielkich odcinkach prawdopodobnie w tunelach.

"Nie ma prawa, które by regulowało i dopuszczało przejazd takiego tramwaju w ruchu regularnym"

– zaznaczył rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk. Dodał, że póki co program będzie mógł pomagać motorniczemu w prowadzeniu, także w płynnym zatrzymaniu, co zwiększy bezpieczeństwo.

Projekt autonomicznego tramwaju realizują: Politechnika Krakowska – Instytut Pojazdów Szynowych, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, firmy: Newag, Cybid i Medcom.

W ramach realizowanego projektu badawczo-rozwojowego został zaprojektowany i wykonany układ sterowania autonomicznego wagonu tramwajowego typu 126N produkcji Newag SA, który komunikuje się z głównym sterownikiem tramwaju umożliwiając jazdę bez motorniczego. System zapewnia precyzyjne sterowanie prędkością, sterowanie drzwiami, dzwonkiem oraz nadrzędnością sygnałów z pokładu pojazdu (np. hamulca bezpieczeństwa, czy hamowania nagłego).

System na podstawie nawigacji satelitarnej oraz pomiaru przebiegu drogi pozwala na automatyczne zatrzymywanie i ruszanie tramwaju z przystanków (otwarcie, zamknięcie drzwi i uruchomienie sygnału ostrzegawczego przed ruszeniem), reaguje na ograniczenia prędkości, izolatory sekcyjne itp.

Projekt ma charakter badawczo-rozwojowy, a jego etapy obejmują: precyzyjne sterowanie jazdą autonomiczną z zastosowaniem systemu nawigacyjnego, zabudowę i testowanie układów wykrywania przeszkód, zaprogramowanie konkretnej trasy liniowej tramwaju, rozpoczęcie eksploatacji nadzorowanej tramwaju z zastosowanym "asystentem motorniczego".

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski tak skomentował pierwszy w Polsce przejazd autonomicznego tramwaju: "Kraków jest miastem, które cały czas jest zainteresowane innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi wpływ na poprawę bezpieczeństwa i komfortu pasażerów oraz prowadzących, a także na środowisko. To właśnie w Krakowie została uruchomiona pierwsza w Polsce regularna linia obsługiwana autobusami elektrycznymi. To u nas odbył się pierwszy przejazd autonomicznego tramwaju".

Prezydent miasta zapowiedział także, że wkrótce mieszkańcom zostanie zaprezentowany tramwaj, który na dystansie do nawet 3 kilometrów będzie mógł jechać bez sieci trakcyjnej. Te działania są prowadzone jednocześnie z zakupem nowych tramwajów.

Zgodnie z zapowiedziami Majchrowskiego tylko w tym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 50 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. W połowie tego roku zapadnie także decyzja w kwestii zakupu kolejnych nowoczesnych tramwajów.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts