​Belka: „Wyborcza” uczestniczyła w przestępstwie, zamieszczała reklamy Amber Gold

  

– Dzwoniłem do redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” poinformować, że uczestniczą w przestępstwie, umieszczając reklamy Amber Gold – powiedział przed sejmową komisją ds. wyjaśnienia afery Marek Belka. 

We wtorek sejmowa komisja śledcza ds. Amber Gold przesłuchała byłego szefa Komisji Nadzoru Finansowego Andrzej Jakubiak. Po południu rozpoczęło się natomiast przesłuchanie byłego prezesa Narodowego Banku Polskiego Marka Belki, który pełnił tę funkcję od czerwca 2010 do czerwca 2016 roku. W trakcie zeznawania oświadczył m.in., że jedyny problem jaki widział, to „czy ta sprawa i w jakim stopniu dotyczy NBP i czy musimy, możemy coś w tej sprawie zrobić”.

Poseł Marek Suski dopytywał Belkę „kiedy informował premiera Tuska, że jest to piramida finansowa i będzie z tym duży kłopot".

Rozmawiałem z premierem Tuskiem przez telefon, kiedy powziąłem informacje, że Amber Gold inwestuje w tanie linie lotnicze OLT Express. Poruszony byłem tym dlatego, że wtedy się okazało, iż jest to „palenie pieniędzy”. Nikt na świecie nie zrobił pieniędzy na tanich liniach lotniczych nie inwestując najpierw horrendalnych pieniędzy i nie rozwijając działalności globalnej. Wtedy było dla mnie oczywiste, że to jest właściwie oszustwo 

– powiedział Belka.

Ponieważ tysiące ludzi kupowało bilety na OLT Express więc stwierdziłem (...), że premier powinien o tym wiedzieć, o mojej opinii, że ta piramida zaczyna być jeszcze bardziej niebezpieczna i bardziej zmierza ku katastrofie 

– dodał.

Belka zaznaczył, że nie pamięta kiedy ta rozmowa się odbyła, ale na pewno przed tym, jak media podały informację, że syn Tuska został zatrudniony przez OLT.


Poseł Suski pytał, dlaczego Belka nie informował o zagrożeniu Amber Gold. – A o czym tu było informować? Każdy posiadający trochę oleju w głowie, po spojrzeniu na reklamę obiecującą wieloprocentowe zyski, wiedział od razu, że to jest gruby przekręt – odparł były prezes NBP.


Jak się okazało, Belka o zagrożeniu poinformował za to kogo innego. 

Zadzwoniłem do trzech osób: redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” i być może następnego dnia do premiera. Chodziło mi o poinformowanie redaktorów naczelnych, że zarabiają pieniądze na oszustwie, bo przecież Amber Gold umieszczał w tych poczytnych dziennikach reklamy, które oszukiwały ludzi. Oczywiście dla gazet był to interes. Obaj redaktorzy przyjęli to do wiadomości. Mniej więcej za dwa tygodnie reklamy ustały, jak się wydaje okresy umowne się skończyły

– powiedział Marek Belka.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP,prawdaoambergold.pl,niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

"Wojskowe wyzwanie". Na jeden dzień można stać się żołnierzem

Zdjęcie ilustracyjne / Maciej Łuczniewski/Gazeta Polska

  

W najbliższą sobotę akcja "Wojskowe wyzwanie" będzie prowadzona w Ustce na Centralnym Poligonie Sił Powietrznych, w Krakowie - w 6 Brygadzie Powietrznodesantowej i w Tomaszowie Mazowieckim - w 25 Brygadzie Kawalerii Powietrznej. W tych jednostkach chętni będą mogli wstąpić do wojska na jeden dzień.

Zajęcia "Wojskowe wyzwanie" to część kolejnej edycji kampanii "Zostań żołnierzem Rzeczpospolitej". Jednodniowy udział w zajęciach z żołnierzami jest możliwy w terminie od 13 lipca do 24 sierpnia w kilkunastu jednostkach w całym kraju.

W dniu szkolenia zainteresowani będą mogli dowiedzieć się, co zrobić, żeby wstąpić do wojska. Punkty rekrutacyjne przedstawią ofertę edukacyjną, m.in. wojskowych uczelni wyższych i najmłodszej placówki - Wojskowego Ogólnokształcącego Liceum Informatycznego w Warszawie, w którym nauka rozpocznie się we wrześniu br.

W sobotę 20 lipca akcja "Wojskowe wyzwanie" będzie prowadzona w Ustce na Centralnym Poligonie Sił Powietrznych, w Krakowie - w 6 Brygadzie Powietrznodesantowej i w Tomaszowie Mazowieckim - w 25 Brygadzie Kawalerii Powietrznej.

W kolejne soboty swoje obiekty udostępnią Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu, 17. Brygada Zmechanizowana w Wędrzynie, 21. Brygada Strzelców Podhalańskich w Rzeszowie, 18. Pułk Rozpoznawczy w Białymstoku, Centrum Szkolenia Artylerii i Uzbrojenia w Toruniu, 15. Brygada Zmechanizowana w Giżycku, 7. Brygada Obrony Wybrzeża w Słupsku, 1. Pułk Saperów w Brzegu i 2. Pułk Rozpoznawczy w Hrubieszowie.

W zeszłym tygodniu, jedną z pierwszych jednostek, gdzie zainteresowani wojskiem cywile mogli przez jeden dzień uczestniczyć w zajęciach, porozmawiać z żołnierzami, zapoznać się z bronią i dowiedzieć o warunkach rekrutacji była 1. Warszawska Brygada Pancerna.

Rzecznik prasowy 1. WBPanc ppor. Artur Wróbel poinformował, że 13 lipca w warszawskiej Wesołej pojawiło się około 50 zainteresowanych przeżyciem jednego dnia w Wojsku Polskim. Wśród nich były też kobiety. Kilku z uczestników po zakończeniu akcji zgłosiło chęć zastania żołnierzem 1. Brygady Pancernej.

Według rzecznika zainteresowani wojskiem mogli, w ramach akcji zobaczyć uzbrojenie i sprzęt jednostki, w tym czołgi Leopard 2A4 i 2A5, które stanowią trzon brygady - w programie był pokaz statyczny sprzętu. Jak dodał, zainteresowani mogli wejść do czołgu, spytać żołnierzy, jak wygląda jego obsługa, jak przygotowuje się wóz przed wyjazdem na poligon czy w teren, co trzeba zrobić po zakończeniu. Ponadto w punkcie rekrutacyjnym mogli dowiedzieć się jakie możliwości stwarza służba w wojsku, jak wygląda proces rekrutacji oraz poznać ofertę edukacyjną polskiej armii.

Warszawska Brygada w programie zajęć dla ochotników ujęła także: udzielanie pierwszej pomocy; grę w paint ball z elementami taktyki, rzut granatem, oraz wykonywanie podstawowych czynności strzeleckich z wykorzystaniem trenażera Cyklop, zapoznanie się z rodzajami broni strzeleckiej, budową broni, podstawowymi czynnościami podczas strzelania. Kolejnym blokiem zajęć był WF – biegi indywidualne i zespołowe.

"Chcieliśmy aby kandydaci mogli spróbować podejść do sprawdzianu z WF, którzy nasi kandydaci zdają podczas kwalifikacji wojskowej"

- powiedział Wróbel.

"W ramach spotkania z armią oficjalna część zakończyła się o 19. Wizytę w jednostce zakończyliśmy przy ognisku"

- powiedział rzecznik, zapewniając jednocześnie, że uczestnicy akcji w rozmowach przy ognisku nie kryli zadowolenia z spędzonego w jednostce dnia. Zapewnił również, że Warszawska Brygada też jest zadowolona ze spotkania z cywilami, bo poza promocją wojska, ma nadzieję, że osobom - które wyraziły taką wolę, by wstąpić w szeregi armii - uda się przejść rekrutację i zostać pancerniakiem.

Kampanię "Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej" MON rozpoczęło 14 października 2018 r. Jej główny cel to zachęcenie młodych ludzi do wyboru zawodu żołnierza i zwiększenie liczebności polskiej armii we wszystkich rodzajach sił zbrojnych, w służbie zawodowej i w rezerwie oraz we wszystkich korpusach osobowych - szeregowych, podoficerów i oficerów. Kampania przyniosła dotychczas blisko 17 tys. deklaracji wstąpienia do wojska.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl