W 2016 roku PKP Intercity osiągnęło najwyższe przychody przewozowe w historii spółki, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł. Oznacza to, że przewoźnik osiągnął przychody o 24 proc. większe niż w poprzednim roku – czytamy w oficjalnym komunikacie spółki.

PKP Intercity po raz pierwszy od dziewięciu lat zanotowały dodatni wynik finansowy. Jeszcze w roku ubiegłym wynosił on -56,8 mln zł, a za 2016 rok jest na plusie 47 mln zł. To wzrost rok do roku na poziomie 103,8 mln zł.

Prognoza na 2016 rok, dotycząca liczby podróżnych, zakładała 37 mln pasażerów. Udało się osiągnąć wynik lepszy o 1,5 mln. To pokazuje, że kolejowe przewozy pasażerskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem i coraz więcej podróżnych wybiera pociąg jako preferowaną formę transportu

– wyjaśnia Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

W 2016 roku z usług PKP Intercity skorzystało 38,5 mln klientów, czyli o 7,3 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku.

Wzrost liczby pasażerów w ubiegłym roku jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51 proc. więcej seniorów, 32 proc. rodzin i 26 proc studentów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z dobrych wyników przewozowych podczas sezonu wakacyjnego. Tylko podczas dwóch letnich miesięcy przewieźliśmy prawie 8 mln pasażerów. Natomiast w sierpniu osiągnęliśmy najlepszy wynik miesięczny od 2010 roku – na pokładach naszych pociągów podróżowały ponad 4 mln osób

– mówi Marek Chraniuk.