Stratfor - amerykański ośrodek analityczny poinformował, że Rosja przeznaczyła już fundusze na otwarcie francuskojęzycznej wersji "Russia Today". Celem ma być wpłynięcie na wynik wyborów prezydenckich we Francji.

Amerykański Stratfor podaje, że Rosjanie chcą jak najszybciej uruchomić we Francji lokalną wersję propagandowej telewizji RT (kiedyś Russia Today). Kreml ma nadzieję, że uda się w ten sposób wpłynąć na wynik wyborów prezydenckich w 2017 roku. Ma on duże znaczenie dla Rosji, która liczy na pogłębienie podziałów w Unii Europejskiej.

Stratfor ostrzega przed kampanią propagandową Moskwy, która ​"nie cofa przed dezinformacją, starając się kształtować nie tylko politykę innych krajów, ale też ich debatę wewnętrzną oraz poglądy na temat Rosji".