Szybko rośnie eksport polskiej żywności do Hiszpanii
Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w I półroczu 2016 r. wartość eksportu produktów rolno-spożywczych do Hiszpanii wzrosła aż o 27 proc. w stosunku do I półrocza ub.r.


Według danych GUS, w I półroczu br. wartość całego polskiego eksportu do Hiszpanii osiągnęła wartość prawie 2,7 mld euro, notując wzrost o 11 proc. w stosunku do I półrocza ub.r.
Na ten wynik w dużej mierze zapracowała właśnie branża spożywcza, która sprzedała w Hiszpanii towary o wartości 27 proc. większej niż rok temu. W naszym eksporcie żywności do Hiszpanii przoduje wołowina, w większych ilościach wysyłamy także drób, mięso z indyka, wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz zboża.
– wskazuje Olga Pietkiewicz z Banku Zachodniego WBK, szefowa International Desk, jednostki odpowiedzialnej za udzielanie bankowego wsparcia organizacyjnego i informacyjnego dla polskich eksporterów na rynkach zagranicznych.– Polska żywność z powodzeniem radzi sobie na największych europejskich rynkach i to nie tylko tych sąsiadujących z naszym krajem. Bardzo dużo sprzedajemy np. do Francji czy Włoch, mimo że kraje te są znaczącymi producentami żywności i same dużo eksportują. Polskim firmom udaje się wypracować na obu tych kierunkach sporą nadwyżkę handlową: 315 mln euro w wymianie handlowej z Włochami i 304 mln euro w wymianie z Francją. Wydaje się więc, że ujemny bilans z Hiszpanią, wynoszący po I półroczu br. aż 196 mln euro, też możemy zmienić. Potrzebna jest tylko dobra strategia, jak wykorzystać sprzyjające okoliczności
Źródło: niezalezna.pl

