Narodowe Centrum Kultury – na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej – zorganizowało konkurs na oficjalny logotyp i identyfikację wizualną obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Zwycięską koncepcję przygotowała agencja FUTU Creative.

Wybrana agencja w przeszłości przygotowała projekty m.in. dla Instytutu Adama Mickiewicza, Mennicy Polskiej, organizacji pozarządowych i prywatnych przedsiębiorstw. Jej realizacje zostały uhonorowane wieloma nagrodami i wyróżnieniami w Polsce i na świecie, m.in. Golden Effie Award, KTR, Golden Eagles, Pearl Awards, D&AD czy Type Directors Club New York.

W opinii jury wybrany znak obchodów, oparty na słowie „Niepodległa” pisanym ręką Marszałka Józefa Piłsudskiego, znaleziony pośród oryginalnych rękopisów oraz zaaplikowany w nowoczesny sposób - z użyciem współczesnego i eleganckiego kroju pisma stanowiącego opis Rocznicy - idealnie odzwierciedla rangę i znaczenie stulecia odzyskania niepodległości. Użyte kolory: czerwień tła oraz biały podpis, w bezpośredni sposób nawiązują do barw narodowych. Znak symbolizuje nowoczesny patriotyzm oparty na fundamencie przeszłości.

Decydując się na propozycję, jury zwróciło uwagę na potencjał wizualnego kodu komunikacji opartego na emocjonalnym i indywidualnym elemencie, co pozwala na stworzenie marki „Niepodległa” i nowego sposobu myślenia o obchodach.