W ramach ćwiczenia „Anakonda-16” wielonarodowy Batalion Inżynieryjny pod dowództwem ppłk Schwieringa zrealizował pierwsze zadanie bojowe i utworzył przeprawę promową oraz mostową na rzece Wisła w okolicach Chełmna.

Jak podaje oficjalny serwis ćwiczeń, w skład batalionu wchodziły następujące siły: 130. batalion inżynieryjny (GER), 361. kompania inżynieryjna (USA), pluton inżynieryjny (Wlk. Bryt.) oraz pluton inżynieryjny (Hol.). Rejon urządzonej przeprawy ubezpieczały pododdziały żandarmerii wojskowej z USA, Bułgarii oraz Macedonii.
Żołnierze batalionu w ramach urządzenia przeprawy wykorzystali będące na wyposażeniu Niemiec oraz Wielkiej Brytanii samobieżne promy kołowe M3. W pierwszej kolejności, do godziny 7.00 utworzyli dwa promy, kursujące pomiędzy północnym i południowym brzegiem rzeki. Urządzoną przeprawę promową wykorzystano do przewozu pierwszych pojazdów opancerzonych – 8 kołowych transporterów „STRYKER”.
O godz. 7.45 żołnierze otrzymali rozkaz utworzenia mostu. Na przeszkodę wodną w imponującym tempie wjechały promy samobieżne M3. Po uruchomieniu pędników strugowodnych, trzyosobowe załogi przystąpiły do przygotowania pojazdów bazowych do złączenia. Przygotowanie najazdów oraz łączenie promów ze sobą stanowiło pokaz sprawności i wysokich kompetencji załogi – czytamy na portalu.