– Po chwilowym wyhamowaniu w pierwszych tygodniach, związanym z podwyższeniem wymaganego wkładu własnego z 5 do 10 proc., w kolejnych tygodniach odnotowaliśmy już znaczne zainteresowanie ofertą kredytów hipotecznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Agnieszka Krawczyk, dyrektor departamentu produktów bankowości hipotecznej w PKO Banku Polskim.

– W zeszłym roku rynek odnotował 6-proc. wzrost udziału rynku w stosunku do 2014 roku. PKO Bank Polski utrzymał pozycję lidera sprzedaży kredytów hipotecznych na poziomie 25 proc. przy sprzedaży blisko 10 mld zł. To oznacza, że co czwarty kredyt był udzielany przez PKO Bank Polski – dodaje Krawczyk.

Stopy procentowe w Polsce są najniższe w historii i jak podkreśla ekspertka, miały ogromny wpływ na ożywienie rynku nieruchomości. Główna stopa referencyjna NBP od marca ubiegłego roku wynosi 1,50 proc. Z nią powiązana jest stopa WIBOR, stanowiąca składnik oprocentowania kredytów hipotecznych.

Największym stymulatorem do kupna nieruchomości były niskie stopy procentowe. Za tym idzie niskie oprocentowanie kredytów hipotecznychpotwierdza Agnieszka Krawczyk. – Niskie oprocentowanie depozytów sprzyjało inwestowaniu w zakup nieruchomości. Nowelizacja ustawy o Mieszkaniu dla Młodych od września 2015 roku, która dopuściła wsparcie finansowania zakupu nieruchomości na rynku wtórnym, również miała ogromne wpływ na ożywienie rynku kredytów hipotecznych.

PKO Bank Polski chce umocnić pozycję lidera na rynku. W tym celu uruchomił nową kampanię kredytów hipotecznych. Jej promocyjna odsłona rusza 8 lutego i potrwa do 31 marca 2016 r. Klientom, którzy skorzystają z co najmniej trzech produktów banku, zostaną zaoferowane promocyjne warunki cenowe – dodatkowe obniżenie marży kredytu hipotecznego o 0,1 pp., nawet do poziomu 1,3 pp.