Kopacz broni hipermarketów i reklamuje Biedronkę. Nawet Kraśko nie wytrzymał

  

Ciekawe, do czego jeszcze posunie się Ewa Kopacz, byle tylko zaatakować Prawo i Sprawiedliwość? W TVP Info krytykowała pomysł ugrupowania Jarosława Kaczyńskiego, aby opodatkować hipermarkety. Żeby zdyskredytować propozycję PiS, zaczęła nawet chwalić Biedronkę, gdzie podobno robi zakupy, i oznajmiła, że warzywa stamtąd „są super”.

Premier była gościem programu „Dziś wieczorem” w TVP Info. Piotr Kraśko, który prowadził rozmowę, zapytał o sklepy wielkopowierzchniowe, które – jak stwierdził – zarabiają olbrzymie pieniądze” i dlaczego miałyby się nimi nie „podzielić z budżetem państwa bardziej niż do tej pory. Było to nawiązanie do propozycji Prawa i Sprawiedliwości, które chce wprowadzić podatek dla hipermarketów.

Odpowiedź Ewy Kopacz była zdumiewająca. Według niej, takiego rozwiązania nie należy wprowadzać.

Jedno jest pewne, że się nie podzielą, bo nie będą mogły pozwolić sobie na straty. W związku z tym przeniosą te koszty, które zafundujemy im podniesionym podatkiem, na tych, którzy są użytkownikami tej powierzchni w danym sklepie, a ci z kolei przełożą to oczywiście na koszty tych, którzy będą kupować u nich produkty

– oznajmiła Kopacz i zaczęła zachwalać Biedronkę.

Chociażby taka Biedronka. Bardzo często pewnie pan, ja, mnóstwo ludzi chodzi do Biedronki. Ale żeby ta Biedronka, na którą nałożymy ten dodatkowy podatek, mogła zarobić, co będzie robić? Albo taniej kupi od naszych rolników to, co będzie wystawiać – mówię o jabłkach, o warzywach – mimo wszystko trzeba przyznać, że w Biedronce naprawdę te warzywa są super

– rozpływała się w zachwytach Kopacz.

Nawet Kraśko zwrócił uwagę na niestosowność tych słów, mówiąc, że premier „ostro idzie w promocję”. Bezskutecznie, bo Kopacz kontynuowała peany na cześć portugalskiej sieci.

Mieszkam obok Biedronki, (…) kupuję w Biedronce i te warzywa są super

– zakomunikowała i dodała, że za „obietnice PiS-u zapłacimy my”.

Nie przekonały jej nawet argumenty Kraśki, który – powołując się na wyliczenia „Rzeczpospolitej” – powiedział, że firmy zagraniczne płacą w Polsce niższe podatki niż firmy krajowe.
Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: TVP Info,niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

To nie pierwszy skandal z finansami Fundacji „Otwarty Dialog”. Co ujawniliśmy dwa lata temu...

/ Zrzut ekranu z TVP Info

  

Już w sierpniu 2017 roku na łamach portalu Niezalezna.pl i tygodnika "Gazeta Polska" opublikowaliśmy raport przygotowany przez autorów profilu „Rosyjska V Kolumna w Polsce”. Wskazywał on na genezę powstania, powiązania i zaskakujące fakty dotyczące „Otwartego Dialogu”.

W raporcie, do którego portal Niezalezna.pl dotarł jako pierwszy, napisano m.in. o finansowaniu fundacji.

W okresie od założenia do końca 2016 roku, fundacja Otwarty Dialog zebrała łącznie blisko 6,6 milionów złotych. Pytani o źródła finansowania, jej przedstawiciele opowiadają o składkach do puszek i darowiznach od prestiżowych podmiotów. Jednak stanowi to ułamek jej przychodów. Analiza obrachunków wykazuje, że Otwarty Dialog jest w rzeczywistości fundacją rodzinną, finansowaną w 4/5 przez rodzinno-biznesowe otoczenie przedsiębiorcy Petra Kozlowskiego z krymskiego Sewastopolu, brata prezes fundacji Lyudmyły Kozlowskiej

- przypominamy.

[polecam:https://niezalezna.pl/268630-firmy-slupy-i-miliony-funtow-z-dziwnych-zrodel-a-w-tle-fundacja-otwarty-dialog]

Fundacja miała też innych darczyńców - od niezidentyfikowanych osób, do polskich organizacji i jednostek administracji publicznych, aż po wielki międzynarodowy kapitał niejasnej konduity.

Sposób, w jaki Petro Kozlowski działał i działa nadal na okupowanym Krymie i w samej Rosji jest prawie tak kontrowersyjny, jak poczynania kazachskiego oligarchy Muchtara Abliazowa czy rosyjskiego biznesmana Naila Maliutina, których obrona przed ekstradycją do krajów pochodzenia jako „działaczy praw człowieka” była, do czasu ukraińskiego Majdanu, głównym polem wysokobudżetowej aktywności lobbystycznej fundacji Otwarty Dialog

- napisano w raporcie.

[polecam:https://niezalezna.pl/200851-ujawniamy-raport-o-fundacji-otwarty-dialog-pieniadze-oligarchow-i-miedzynarodowy-lobbing]

Z kolei w listopadzie zeszłego roku "Gazeta Polska Codziennie" pisała:

"Wirtualne biura w Wielkiej Brytanii, spółki z Seszeli, Belize i Panamy pojawiły się w łańcuszku przekazywania funduszy dla Silk Road, firmy Bartosza Kramka, a stamtąd transferowane były do Fundacji Otwarty Dialog Ludmiły Kozłowskiej – oto sensacyjne ustalenia Krajowej Administracji Skarbowej. W konsekwencji prokuratura wszczęła śledztwo, a ABW rozpoczęła działania. – Wiele wskazuje, że Fundacja Otwarty Dialog była aż nadto otwarta na środki z mało transparentnych źródeł – mówi „GPC” minister Maciej Wąsik".

[polecam:https://niezalezna.pl/247055-kim-sa-sponsorzy-kramka-i-kozlowskiej-panama-seszele-belize-abw-sprawdza-finanse-fod]

Warto również pamiętać, że Kramek jest autorem instrukcji "Niech państwo stanie. Wyłączmy rząd".

Okładka "Gazety Polskiej" w której opisywano m.in. działania fundacji "Otwarty Dialog" nie spodobała się Bartoszowi Kramkowi i pozwał redakcję.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl