​Holendrzy zakłamują polską historię

Czytelnik portalu niezalezna.pl poinformował nas o ponownym incydencie, z użyciem przez zagraniczne media kłamliwego określenia „polski obóz koncentracyjny”.

xiquinhosilva / https://creativecommons.org/ licenses/by/2.0/
Czytelnik portalu niezalezna.pl poinformował nas o ponownym incydencie, z użyciem przez zagraniczne media kłamliwego określenia „polski obóz koncentracyjny”. Incydent miał miejsce w poniedziałek, 4 maja, w wieczornym wydaniu wiadomości holenderskiej telewizji Hart van Nederland (HvN).

Reporter HvN opowiadał o 88-letniej Bloeme Evers-Emden, Holenderce, żydowskiego pochodzenia, nauczycielce i psychologu dziecięcym.

„(...) Bloeme zat samen met Anne Frank in het Poolse concentratiekamp (…)” - stwierdził dziennikarz. - Czyli powiedziano - „Bloeme siedziała razem z Anną Frank w polskim obozie koncentracyjnym. Poprzedzono to stwierdzeniem, że (Bloeme) przeżyła Auschwitz – zauważa nasz czytelnik. Jak dodaje, wydanie wiadomości ze skandalicznym stwierdzeniem wciąż jest dostępne na stronie HvN (11 min. 25 sek.) - http://www.hartvannederland.nl/video/uitzendingen/2015/4-mei-2015-late-editie/

Nasz czytelnik jeszcze 5 maja poinformował o tym incydencie rzecznika polskiego MSZ, oraz do Konsulatu RP w Hadze. „Czy zamierzają Państwo w jakikolwiek sposób zareagować (byłbym wdzięczny za informację jak)” - napisał w liście do przedstawicieli polskiej dyplomacji.

- Ani z konsulatu ani z biura rzecznika MSZ w Warszawie nie dostałem żadnej odpowiedzi, a przecież news poszedł na ogólnokrajowym holenderskim kanale telewizyjnym – mówi nam dziś czytelnik.
 

 

 


Źródło: niezalezna.pl

Olga Alehno
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo