Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Tyle kosztował spot MSZ. Ten bez krzyży

Wiadomo już, ile kosztował spot przygotowany na zamówienie Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Chodzi o 60-sekundowy film pt. „Polska.

vimeo.com/print screen
Wiadomo już, ile kosztował spot przygotowany na zamówienie Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Chodzi o 60-sekundowy film pt. „Polska. Where the unbelievable happens”, który ma promować nasz kraj za granicą.

Koszt spotu to 1,4 mln zł netto. Nagranie współfinansowały MSZ – 1,1 mln zł oraz PISF – 300 tys. zł – dowiedziała się Telewizji Republika.

Jak wyjaśniał TV Republika Robert Szaniawski, radca z Biura Rzecznika Prasowego MSZ, spot „pokazuje Polskę, jako miejsce przemian i kreatywności oraz kraj atrakcyjny inwestycyjnie i turystycznie”. – Ma w pierwszej kolejności służyć polskim placówkom w działaniach promocyjnych za granicą – tłumaczył Szaniawski. Dodawał również, że wybrana koncepcja odwołuje się do wyobraźni dziecka, a sam spot wykorzystuje „elementy fantastyczne i baśniowe, a także ujęcia realne”.

Niestety – jak już wcześniej informowaliśmy – ze spotu skrzętnie pousuwano krzyże. Zarówno te z krzyżackich chorągwi, jak i ten z Giewontu.

Paweł Borowski, twórca spotu, tłumaczył się z braku krzyży, mówiąc np., że „film budują obrazy, które wyobraża sobie młody chłopak, słuchając opowieści kolegi. Kiedy słyszy o śpiącym kamiennym wielkoludzie, trudno żeby wyobraził go sobie z krzyżem na nosie”.

Usunięcie krzyży wywołało ogromne oburzenie. Burmistrz Zakopanego Janusz Majcher już zapowiedział, że dołoży „wszelkich starań, aby w filmie reklamowym widok krzyża na szczycie Giewontu został przywrócony”.

 



Źródło: telewizjarepublika.pl,niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
plk
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo