Nadmierne wypadanie włosów jesienią - jakie mogą być przyczyny?

Powodów wypadania włosów, zwłaszcza jesienią, może być naprawdę różne. Często przyczyny są trudne do ustalenia. Dziennie wypada nam około 50 włosów dziennie, natomiast problem nasila się głównie jesienią, gdzie ich ilość może wynosić nawet 100 włosów. O ile jest to tymczasowe, nie powinno stanowić większego problemu, ponieważ jesień to okres przejściowy, w którym pogoda się zmienia, jak również otoczenie i skóra. Jakie są przyczyny wypadania włosów jesienią? 

zdjęcie ilustracyjne / pexels.com/@Mert Kahveci

Wypadanie włosów jesienią

Wypadanie włosów jest naturalnym procesem ich wzrostu. Problem pojawia się wówczas gdy wypadanie włosów zamienia się w ich znaczne przerzedzenie lub łysienie. Dziennie wypada nam około 50 włosów. Jesienią może nam wypadać nawet około 150 włosów dziennie, co nadal będzie fizjologiczną normą, o ile proces trwa około 1-3 miesięcy. Z nadmiernym łysieniem sezonowym mamy do czynienia, gdy proces wypadania włosów nie jest współmierny do odrastania nowych włosów, a ich wypadanie przedłuża się i sukcesywnie narasta w czasie.

Kiedy wypadanie włosów powinno nas niepokoić? 
Dlaczego wypadanie włosów nasila się jesienią?

Przyczyny jesiennego wypadania włosów:

• wysuszona po lecie skóra (wysokie temperatury, wzmożona ekspozycja na słońce);
• mniejsza produkcja estrogenu, który wiosną i latem jest wydzielany w większej ilości z powodu słońca;
• zła dieta, z mniejszą ilością warzyw i owoców; 
• wysoka temperatura - nadmierne suszenie, stosowanie lokówek i prostownic;
• farbowanie - zwłaszcza regularne;
• uszkodzenia mechaniczne - rozczesywanie na siłę, tapirowanie, zbyt ciasne wiązanie, częste noszenia fryzur, które nadwyrężają skórę głowy, co przyczynia się do zaniku mieszków włosowych;
• palenie papierosów;
• stres;
• choroby - nadczynność tarczycy, niedoczynność tarczycy, grzybica, toczeń rumieniowaty;
• menopauza lub poród - zmiany hormonalne sprawiają, że włosy mogą wypadać w większej ilości, niż zazwyczaj.

Jesienne wypadanie włosów - jak temu zaradzić?

Wzmożone wypadanie włosów na jesień może być w dużej mierze spowodowane nieodpowiednią dietą. To, jak dbamy o siebie od wewnątrz, bardzo często widać na zewnątrz. Niedobory substancji odżywczych i witamin mogą odbijać się na kondycji włosów – staną się suche, będą wypadać, łamać się, rozdwajać.

Dieta – co na wypadające włosy?

  • Witamina A – sprawia, że włosy szybciej rosną. Znajdziemy ją w brokułach, dyni, natce pietruszki, wątróbce, witaminach, jarmużu.
  • Witamina B7, czyli biotyna – zapobiega wypadaniu włosów, łupieżowi i łojotokowi. Jej źródłem są soja, kalafior, żółtka jajek, szpinak, podroby, drób.
  • Witamina C – poprawia krążenie skóry głowy i wzmacnia cebulki włosów. Bogate w nią są jagody, maliny, papryka, owoce cytrusowe, szpinak, natka pietruszki, brukselka.
  • Witamina E  – przyspiesza wzrost włosów i je nawilża. Znajdziemy ją w orzechach, jajkach, maśle, pieczywie pełnoziarnistym, ziarnach słonecznika, migdałach, szpinaku.
  • Cynk – brak cynku może wpłynąć na przerzedzenie włosów. Jego źródłem są ostrygi,  nasiona dyni, wołowina, jagnięcina, kiełki pszenicy, pomidory, otręby pszenne.
  • Żelazo – odpowiada za gęstość naszych włosów. Źródłem tego minerału są soja, soczewica, brokuły, szpinak, gorzka czekolada, kasze: gryczana i jaglana.
  • Miedź – niedobór może powodować odbarwianie włosów. Znajdziemy ją w pestkach dyni, nasionach słonecznika, kakao, płatkach owsianych, wątróbce, kaszy gryczanej.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 – odpowiadają za prawidłową budowę mieszka włosowego i łodygi włosa i jego nawilżenie. Sięgnij po tłuste ryby morskie, owoce morza, orzechy, oleje, jeśli chcesz zadbać o swoją dietę.

Sposoby na wypadanie włosów jesienią

1. Nawilżaj włosy – na rynku dostępnych jest wiele odżywek i maseczek, których zadaniem jest odżywić włosy i skórę głowy, jednocześnie wspierając wzrost włosów i ich wygląd. 

2. Suplementy – w przypadku gdy dieta jest niewystarczająca, zawsze warto sięgnąć po dobre jakościowo i sprawdzone suplementy diety. Suplementy zawierają różne składniki odżywcze, jak kwasy omega 3, żelazo czy cynk, które poprawiają kondycje włosów i zapobiegają wypadaniu włosów.

3. Fryzjer - przytnij włosy o co najmniej 5 cm i jeśli masz taką możliwość, skorzystaj z usług profesjonalnych zabiegów fryzjerskich, odbudowujących zniszczone włosy.

4. Dieta na wypadanie włosów - zdrowe odżywianie jest elementarne jeśli mówimy o dbanie o urodę. Zadbaj o swoją dietę aby była jak najbardziej urozmaicona i bogata w składniki, które mają wpływ na włosy.

 



Źródło: e-zikoapteka.pl, niezależna.pl

 

Natalia Wasilewska
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo