Poczuj ciepło do kultury

Kontakt z kulturą wyzwala wyobraźnię i inspiruje, a kultura jest dla wszystkich – to główna idea kampanii „Zapraszamy wszystkich do bywania”, którą zainicjowała PGE Polska Grupa Energetyczna. Obcowanie z kulturą daje energię do działania, co widać na przykładzie PGE, które od dłuższego czasu wspiera szesnaście filharmonii i orkiestr w całym kraju oraz cztery Muzea Narodowe: w Warszawie, Lublinie i Krakowie oraz Zamek Królewski na Wawelu, a teraz zachęca wszystkich nas do korzystania z kultury. W ramach kampanii przygotowano także konkurs dla uczniów.

Zapraszamy wszystkich do bywania
PGE

Jako jeden z największych mecenasów kultury w Polsce wychodzimy z założenia, że kultura jest dla wszystkich. Kontakt z nią rozwija, kształtuje wyobraźnię i kreatywność, jak również inspiruje do działania. Poprzez naszą nową kampanię zachęcamy wszystkich do bywania w instytucjach kultury, bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania

– mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej

Kampania jest również wyrazem podejścia PGE do mecenatu kultury, w którym chcemy uczestniczyć w sposób aktywny i angażujący – dodaje Wojciech Dąbrowski.

Spot może być również dziełem sztuki

Podczas spotkania z dziennikarzami o mecenacie i nowej kampanii wizerunkowej PGE opowiadała Katarzyna Kozłowska – dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu


Mecenat, którym obejmujemy instytucje kultury, to nie tylko logo do umowy. Chcemy wspólnie z naszymi partnerami kreować działania, które doprowadzą do tego, aby jak najwięcej osób mogło korzystać z kultury

– powiedziała Katarzyna Kozłowska.

Kampania realizowana jest pod hasłem „Zapraszamy wszystkich do bywania”. Ze spotu płynie przesłanie: „Sztuka jest wszędzie. To twój świat, Twoje emocje, Twoja energia. Sztuka Cię otacza, inspiruje Cię, pozwala poczuć się dobrze, jest dla wszystkich”.

Już sam spot wizerunkowy jest dziełem sztuki, obraz został bowiem wykonany techniką malarską na podstawie ujęć sfilmowanych w warszawskiej Filharmonii Narodowej oraz Muzeum Narodowym w Warszawie – miejscach, których mecenasem jest PGE. Scena główna spotu została nagrana w Galerii Sztuki XIX wieku z wykorzystaniem dzieła Jana Matejki – portretu trojga dzieci artysty: Tadeusza, Heleny i Beaty. W filmie pojawia się także autentyczny pies jeżdżący na deskorolce. W tle słychać ścieżkę dźwiękową zaaranżowaną na podstawie Nokturnu f-moll op. 55 Fryderyka Chopina. Kampania „Zapraszamy wszystkich do bywania” potrwa do 30 września br. i jest realizowana w telewizji i internecie.

Pokonać przeszkody

Tuż przed startem kampanii na zlecenie PGE agencja PBS przeprowadziła badanie na 1000-osobowej reprezentatywnej grupie 16+, poświęcone uczestnictwu Polaków w kulturze. Z ankiety wynika, że aż 89 proc. z nas interesuje się kulturą i sztuką. Największym zainteresowaniem cieszą się kina i muzyka rozrywkowa, które wskazało odpowiednio 85 proc. i 72 proc. respondentów. 43 proc. uczestników badania zadeklarowała zainteresowanie wystawami muzealnymi, a co czwarty muzyką poważną. Jednocześnie aż 71 proc. uczestników badania deklaruje, że chce częściej odwiedzać teatry, 82 proc. planuje częściej bywać w kinie, a 69 proc. w muzeach. Jako utrudnienie w dostępie do kultury ankietowani wskazali głównie dojazd np. do muzeum lub filharmonii oraz wysokie ceny biletów. 
Te przeszkody są do pokonania – wskazuje Grupa PGE, która razem z Fundacją PGE zainauguruje jeszcze w tym miesiącu przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych program „Spotkania ze sztuką”.

Jest to wyjście naprzeciw promocji kultury i sztuki wśród młodych ludzi. Wiemy, jak to jest ważne, aby kontakt ze sztuką był od najmłodszych lat. Żeby dzieci i młodzież mogli uczestniczyć w kulturze i wraz z rozwojem uczyć się sztuki, jej odbioru i cieszyć się nią w późniejszym wieku

powiedział Zbigniew Kajdanowski, prezes zarządu Fundacji PGE.

Zaproszenie do spotkania ze sztuką

W projekcie mogą wziąć udział uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych, zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców, czyli tam, gdzie dostęp do instytucji kultury jest trudniejszy.

W dużych miastach młodzi ludzie mają więcej możliwości do korzystania z kultury. Jeśli miejscowość jest mniejsza, dostęp jest trudniejszy, szczególnie biorąc pod uwagę topowe muzea

– podkreślił Kajdanowski.

Projekt wiąże się z konkursem. Aby wziąć w nim udział, uczniowie będą mieli za zadanie przygotować w dowolnej formie (ołówkiem, kredką, flamastrem, farbą albo węglem) własną interpretację wybranego obrazu polskiego malarza, którego dzieło można obejrzeć w jednym z trzech muzeów objętych mecenatem PGE. Konkurs rozpocznie się już 19 września br., a prace będzie można zgłaszać do 17 października br. Wytypowane w drodze konkursu klasy pojadą na jednodniową wycieczkę do jednego z muzeów objętych mecenatem PGE: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Lublinie lub Muzeum Narodowego w Krakowie, gdzie będą uczestniczyć w lekcjach muzealnych.

PGE Polska Grupa Energetyczna jest mecenasem 20 instytucji kultury w całej Polsce, w tym Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Zamku Królewskiego na Wawelu, Muzeum Narodowego w Lublinie oraz 16 filharmonii i instytucji muzycznych. Są to: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Opolska im. Józefa Elsnera, Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach, Opera i Filharmonia Podlaska, Filharmonia Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda, Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, Opera Nova w Bydgoszczy, Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach i Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze.
 

 

 



Źródło: niezalezna.pl/PGE

Anna Krajkowska
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo