Takie mamy czasy – testujemy Peugeota 308

Samochód kompaktowy za (niemal) 150 tysięcy złotych? Francuski? Do niedawna wszyscy na takie dictum popukaliby się w głowę z politowaniem. Niestety, takich czasów dożyliśmy, że taka cena za wcale nie topową wersję silnikową Peugeota 308 niektórzy klienci są w stanie przełknąć. Jednak za tą cenę otrzymujemy samochód z pełnym wyposażeniem i do tego bardzo elegancki i wygodny w środku. Można napisać, że ten Peugeot pod względem jakości i wyglądu dorównał innym, bardziej renomowanym markom. A cenowo to nawet je przegonił.

Tomasz Jędrzejowski

Nowa 308 z zewnątrz nabrała atrakcyjności przez zupełnie nowe światła (oczywiście w pełni LED) i zupełnie nowy kształt przedniego grilla jak i tylnego pasa. Samochód ma bardzo zgrabną, nieco wydłużoną sylwetkę. Dzięki temu wydłużeniu, w środku oferuje sporo miejsca – zarówno z przodu, co z tyłu jak i zdecydowanie powyżej hatchbackowej normy duży, bo ponad 400 litrowy, bagażnik.

Auto w wersji GT Pack miało w wyposażeniu niemal wszystko, czego dusza zapragnie. Od ledowych świateł, o czym wspomniałem, poprzez dwustrefową klimatyzację, nawigację, aktywny tempomat aż do jakości powietrza i kamery 360 stopni. Nie zapominajmy o znakomitej ośmiostopniowej skrzyni biegów.

Obsługa systemu multimedialnego jest intuicyjna i nie przysparza problemów, chociaż w trakcie testu akurat zdarzyło mu się zaciąć, ale to może przypadek. Najsłabszym stosunkowo elementem samochodu jest doskonale znany już od lat trzycylindrowy silnik o pojemności 1199 cm sześciennych i mocy 130 koni mechanicznych. Oczywiście nie jest to zła jednostka napędowa; przy niezbyt dynamicznej jeździe bardzo oszczędna i sprawdzona, ale za tak olbrzymie pieniądze (jak za kompakt) oczekiwalibyśmy czegoś więcej. Szczególnie, ze przy jeździe z prędkościami autostradowymi napęd ten wyraźnie się męczy, staje się głośniejszy i żąda dodatkowych porcji benzyny dalekich od obiecywanych przez producenta wartości.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1199 ccm

Moc 96 kW/130 KM 5501 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s 

Maks. moment obrotowy/obr 231/1750 obr/min

Prędkość max. 210 km/h

Zużycie paliwa (cykl mieszany – dane producenta) 5,8 l/100 km

Masa własna/całkowita 1291/1880 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4367 mm/2062/1441

Pojemność bagażnika 412 l

Cena od (1.2 110 KM Active Pack) 100 300 zł

Samochód testowy ok. 150 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut.dwustrefowa, ABS, ESC, czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania i 360 stopni, system multimedialny z nawigacją, felgi aluminiowe, czujniki świateł i zmierzchu, nawigacja, światła LED, czujnik jakości powietrza, adaptacyjny tempomat

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #test #technologie #innowacje #auto

Igor ­Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo