Z OSTATNIEJ CHWILI

Minister finansów Magdalena Rzeczkowska podpisała rozporządzenie przedłużające utrzymanie „zerowej” stawki VAT na żywność • • •

Wysoka cena dekadencji – test DS4 Plug-In Hybrid

Ten luksusowy, wręcz dekadencki, samochód grupy Stelantis, czyli DS4, na pierwszy rzut oka mógłby zostać uznany za hatchbacka. Tymczasem jest crossoverem o niemal 19 centymetrowym prześwicie.

Tomasz Jędrzejowski

Bo na pierwszy rzut oka widzimy bardzo futurystyczną sylwetkę z odjechanymi matrycowymi ledami z przodu i z tyłu i wysuwanymi w kierunku właściciela klamkami. W środku – sam luksus: skóra, aluminiowe wstawki, mięciuteńko, oczywiście pełne wyposażenie. Z przodu bardzo wygodnie nawet osobom o wzroście do 190 cm. Z tyłu wprawdzie miejsca nad głową jest dość, ale pasażerowie o dłuższych nogach raczej nie będą mieli wygody.

Bagażnik o standardowej pojemności 390 litrów nie jest zbyt obszerny i ma dosyć mały otwór załadunkowy. Spakowanie się na wakacje może wymagać oszczędności w pakowaniu (jeśli nie chce się przewozić toreb w kabinie).

Jazda tym samochodem, pod względem komfortu, niemal nie ma sobie równych. Dzięki aktywnemu zawieszeniu, DS4 płynie nad drogami, bez względu na to, jakie dziurawe by nie były. Bajka. Zapas mocy jest zazwyczaj wystarczający. Można przejechać ok. 45 kilometrów przy pełnej baterii, a przy jeździe hybrydowej rzeczywiste spalanie nieznacznie tylko przekroczy 2 litry benzyny na 100 kilometrów… dopóki mamy w baterii prąd. Gdy go nie mamy, spalanie w jeździe hybrydowej będzie oscylować ok. 6-7 itrów na 100 w mieście, do 10 litrów przy jeździe w trybie sport.

Niestety, przy szybkiej sportowej jeździe, nie spodziewajmy się po napędzie ciszy. W górnym zakresie obrotów w jeździe robi się dosyć głośno.

Ten luksus jest dość drogi, bo ceny DS4 rozpoczynają się od wartości dużo przekraczających 100 tysięcy złotych, a w przypadku testowanej niemal najbogatszej, hybrydowej wersji plug-in, ta kwota rośnie niemal dwukrotnie. Jak w ekskluzywnym butiku z biżuterią.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1598 ccm

Moc łączna silnika 165 kW/225 KM

Moc (silnik spalinowy) 133 kW/180 KM 6000 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s. 

Maks. moment obrotowy 325 Nm

Prędkość max. 233 km/h

Zużycie paliwa (cykl mieszany – dane producenta) 1,4 l/100 km

Masa własna/Masa całkowita: 1653 kg/2200 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4400 mm/1866/1470

Pojemność bagażnika 390 – 1240 l

Cena od (1.5 BlueHDi 130 KM Bastille +) 132 900 zł

Samochód testowy ok. 200 000 zł

Wyposażenie m.in. 7 poduszek, klima aut.trzystrefowa, ABS, ESC, czujniki parkowania z tyłu, przodu i kamera cofania, system multimedialny, felgi aluminiowe, czujniki świateł i zmierzchu, nawigacja 3D, światła DS Matrix LED, czujnik jakości powietrza

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #test #technologie #innowacje #auto

Igor ­Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo