Mistrz stosunku jakości do ceny – testujemy Dacię Duster Journey

Dacia Duster to najtańszy na naszym rynku mini SUV z napędem na cztery koła. W topowej benzynowej wersji ze 150-konnym silnikiem i napędem 4x4 kosztuje niecałe 100 tysięcy złotych. Kilkadziesiąt tysięcy mniej niż konkurencja z podobnym wyposażeniem, napędem i mocą silnika. Pewnie Państwo pytają, jak to możliwe?

Z pewnością jest wiele czynników, które o tym decydują. Ale po pierwsze – Duster to auto, którym ze 150-konną benzyną jeździ się bardzo przyjemnie. Odpowiednio elastyczne, szybkie i niesprawiające w drodze żadnych problemów. Spalanie paliwa też nie jest jakieś przesadne – nam w teście, głównie poza miastem i przy jeździe z prędkością powyżej stu kilometrów na godzinę, spalił średnio niecałe 9 litrów na 100 kilometrów. To niezły wynik.

Niestety, i to jest pierwszy mankament, producent oszczędził na wyciszeniu– przy szybkiej jeździe w kabinie robi się dosyć głośno. Napęd cztery na cztery umożliwia również jazdę poza asfaltem – też bez problemu. Kolejną słabością są za to materiały, użyte do wykończenia samochodu. W większości to bardzo twarde plastiki, dlatego gdy ktoś lubi podczas jazdy opierać łokieć na boczku drzwi niech przyniesie sobie jakąś podkładkę. Przy dłuższej jeździe bez podkładki może zacząć boleć ręka.

Trudno za to zarzucić coś wygodzie foteli, choć znowu zastosowane w nich materiały spowodują z czasem walkę ciał z coraz bardziej ślizgającą się materią.

Ostatnią kwestią jest prestiż marki. Wciąż jazda Dacią nie powoduje większych emocji, ale przypomnę, że podobnych emocji i prestiżu nie miały w latach 60. XX wieku auta japońskie, a jeszcze na początku wieku XXI – auta koreańskie. Jak jest teraz – dobrze wiemy. Zresztą klienci po Dacię i tak walą drzwiami i oknami, dlatego jeśli jesteście Państwo przekonani do kupna tego auta uzbrójcie się lepiej w cierpliwość, bo czas oczekiwania na samochód skierowany do produkcji, może Was bardzo zaskoczyć. In minus.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1332 ccm

Moc 110 kW/150 KM 5250 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s.

Maks. moment obrotowy/obr: 250/1700 obr/min

Prędkość max. 198 km/h

Zużycie paliwa (cykl mieszany – dane producenta) 6,8 l/100 km

Masa własna 1179 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4341 mm/1804/1693

Pojemność bagażnika 376 – 1409 l (wersja z kołem zapasowym)

Cena od (TCe 90 KM Essential 4x2) 67 800 zł

Samochód testowy ok. 100 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut., ABS, ESC, czujniki parkowania z tyłu i kamera cofania, system multimedialny, felgi aluminiowe, czujniki świateł i zmierzchu, nawigacja, światła ecoLED.

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #test #auto

Igor ­Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo