Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

Bardzo obiecujący początek – test Nissana Juke Hybrid

Nissan Juke, miejski crossover, obecny na rynku (pierwsza generacja) od 2010 r., jest teraz dostępny w wersji wyposażonej w zaawansowany napęd hybrydowy.

Tomasz Jędrzejowski

Strategia elektryfikacji produktów Nissana nabiera tempa. Nowy Juke Hybrid wyznacza kolejny ważny etap w realizacji naszego strategicznego celu elektryfikacji wszystkich modeli do 2023 r. – mówi Guillaume Cartier, prezes Nissana w regionie AMIEO.

Juke Hybrid został wyposażony w hybrydowy zespół napędowy o wielu trybach pracy, charakteryzujący się wydajnością i współpracą z kierowcą oraz zapewniający harmonijne wrażenia z jazdy. Kierowcy i pasażerowie docenią rozruch odbywający się wyłącznie w trybie elektrycznym, angażujące właściwości jezdne oraz wyjątkowo niskie zużycie paliwa, możliwe dzięki inteligentnej, wielotrybowej skrzyni biegów, wydajnemu hamowaniu z odzyskiem energii oraz mocnemu akumulatorowi.

W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana, zaawansowany technicznie silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija moc 69 kW (94 KM) i oferuje moment obrotowy do 148 Nm. Z kolei za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów. Zespół ten rozwija moc o 25 proc. większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy, przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40 proc. w cyklu miejskim oraz do 20 proc. w cyklu mieszanym.

Mieliśmy przyjemność wziąć udział w krótkich premierowych testach tego hybrydowego auta. Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Jeździ się bardzo przyjemnie, sprawnie przyspiesza przy włączaniu do ruchu i wyprzedzaniu. Przy krótkim teście w jeździe po pofałdowanym terenie w okolicach Skawiny koło Krakowa spalił 5,4 litra benzyny na sto kilometrów.

Kolejną dobra informacją jest ta, że w porównaniu z normalnym spalinowym modelem, zastosowano zupełnie nową przekładnie automatyczną, która współpracuje z napędem bez najmniejszych problemów.

Jak zazwyczaj w przypadku napędu hybrydowego łyżką dziegciu jest cena. Najtańszy Juke z hybrydą kosztuje 125 470 złotych, to jest o 36 200 złotych drożej od najtańszego Juke’a ze 114-konnym silnikiem spalinowym. Tyle, że hybryda jest zupełnie inaczej wyposażonym i o klasę lepszym samochodem.

DANE TECHNICZNE:

Silnik 1598 ccm

Moc spalinowa 69 kW/94 KM/

Moc elektryczna 36 kW/49 KM

Moc skumulowana 105 kW/143 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s.

Moment obrotowy siln. spal. 148 Nm /3600 obr.

Prędkość max. 165 km/h

Zużycie paliwa wg producenta (cykl mieszany) 5.1 l /100 km

Masa własna/ masa całkowita ok 1370 kg/ brak danych

Wymiary (dł./szer./wys.) 4210 mm/1827/1595

Pojemność bagażnika 354-1292 litrów

Cena od: N-Connecta: 125 470 zł

Samochód testowy: wersja Comfort ok. 66 000 zł

Wyposażenie wersji N-Connecta m.in. 6 poduszek, klima automatyczna, ABS, ESP, VDS, system multimedialny (dopłata do nawigacji 2200 zł), czujniki parkowania, (dopłata do systemu kamer 360 stopni, systemu pro pilot oraz drive assist 2750 zł)

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#moto #test #technologie #innowacje

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo