Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Uniwersalny i luksusowy – test Cupry Formentor VZ

Nowoczesny kształt crossovera, matowy lakier, miedziane felgi i znaczek marki Cupra na masce, a z tyłu modna listwa ledowych świateł. W środku wygodne fotel i kanapa obszyte niebieską skórą. Cupra Formentor już samym wyglądem obiecuje bardzo wiele. I trzeba przyznać, że te obietnice spełnia. Oczywiście przy założeniu, że mamy, jak mówił Pawlak (ten z "Samych Swoich", nie Waldemar) „walizkie pieniędzy” na jego kupno.

Tomasz Jędrzejowski

Formentor to samochód bardzo wygodny, oferujący w środku dużo miejsca dla czterech dorosłych pasażerów i spory, bo 435-litrowy bagażnik, dla ich bagaży. Wyposażenie w testowanej wersji VZ było w zasadzie pełne. Zwraca uwagę 12-calowy ekran komputera pokładowego, dokładna nawigacja, system multimedialny – wszystko sterowane z poziomu tegoż ekranu. Jednak trudno mówić, że jego obsługa jest intuicyjna. Opanowanie wszystkich potrzebnych funkcji zajmie trochę czasu.

Za to napęd auta nie pozostawia moim zdaniem nic do życzenia. 310 KM i 400 niutonometrów momentu obrotowego to to, co tygrysy lubią najbardziej. Dzięki trybom jazdy można tym autem poruszać się całkiem ekonomicznie, poza asfaltem (4x4) jak i bardzo sportowo. W trybie sport za to – 4,9 sekundy do setki. Jest szybko.

Napęd bardzo sprawnie współpracuje z dwusprzęgłową automatyczną skrzynia biegów DSG i jazda tym samochodem jest prawdziwa przyjemnością. Oczywiście jak zawsze za coś naprawdę dobrego i pełnego klasy, a takim pojazdem jest Formentor Cupra, trzeba słono zapłacić. Cena grubo ponad 200 tysięcy złotych wskazuje, że nie jest to auto dla ubogich. Ale w swojej klasie – sportowych luksusowych crossoverów – jego cena wcale nie jest nieatrakcyjna. Konkurencja bywa droższa, a Formentor najprawdopodobniej wygrywa w kategorii: relacja cena – jakość.

DANE TECHNICZNE:

Silnik 1984 ccm

Moc silnika kW KM/obroty 228 kW 310 KM /5450

Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s. 

Prędkość max. 250 km/h

Moment obrotowy (Nm/obr) 400/2000-5450

Zużycie paliwa (wg producenta) 8,7 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1569/2140 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4450/1839/1511

Pojemność bagażnika 435 l

Ceny auta (1.5 TSi 150 KM) od 127 800 zł

Samochód testowy ok. 230 000 zł

Wyposażenie m.in. 7 poduszek, klima automatyczna trzystrefowa, ABS, ESC, system multimedialny z 12-calowym ekranem i nawigacją, czujniki i kamera parkowania, światła Full LED, system 4drive, czujnik deszczu

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#moto #test #technologie #innowacje #auto

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor ­Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo