Koniczynka za pół miliona – test Alfy Romeo Giulia

Na początku dla Państwa mała ściągawka z najnowszego taryfikatora mandatów drogowych. Chodzi o przepisy dotyczące kar za przekroczenie dopuszczalnej prędkości: do 10 km/h – 50 zł o 11–15 km/h - 100 zł o 16–20 km/h - 200 zł o 21–25 km/h - 300 zł o 26–30 km/h - 400 zł o 31–40 km/h - 800/1600 zł o 41–50 km/h - 1000/2000 zł o 51–60 km/h - 1500/3000 zł o 61–70 km/h - 2000/4000 zł o 71 km/h i więcej - 2500/5000 zł. Ta przypominajka jest moim zdaniem niezbędna, zanim zajmiemy się Alfą Romeo Giulia w absolutnie najwyższej i najmocniejszej wersji, czyli Quadrofoglio Verde.

Tomasz Jędrzejowski

Czterolistna koniczynka oznacza benzynowy silnik o pojemności 2,9 litra, mocy 510 koni mechanicznych, momentem obrotowym 600 niutonometrów i tylnym napędzie. Właściwie na tym można by już nasz test zakończyć, bo ci z Państwa, którzy choć nieco orientują się w samochodowych niuansach, wiedzą o co chodzi. Potwór! Za około pół miliona złotych, dodajmy, bo tyle kosztuje ta wersja.

To auto ma w sobie wszystko, co najlepsze, żadnych kompromisów. Pełne wyposażenie, wygodne fotele z przodu, z tyłu wygodna kanapa. Liczne systemy bezpieczeństwa, ale również i dostosowujące się do stylu jazdy zawieszenie, świetny system multimedialny z kilkunastoma głośnikami, trzy tryby jazdy i wiele innych.

Jednak ta wyliczanka nie oddaje przecież wrażeń z jazdy. Oczywiście można tym samochodem jeździć bardzo spokojnie, nie nadużywając pedału przyspieszacza, używając tryb neutral. Wtedy Giulia jest zwyczajnym samochodem o sporym bagażniku i spalaniu pomiędzy 10 a 11 litrów. Ale, czy za taki samochód ktokolwiek zapłaciłby pół miliona złotych? Tutaj zabawa zaczyna się, gdy nieco mocniej wciśniemy gaz, wybierzemy tryb jazdy dynamic, albo jeszcze lepiej race, auto zamienia się niemal w wyścigówkę. Przypomnę: 3,9 s. do setki! Prędkość maksymalna to 307 kmh. I wielka frajda z opanowywania tego auta. Wielka frajda i wielkie niebezpieczeństwo dla niezbyt doświadczonych. Wszystko dzieje się tu po prostu bardzo szybko. A służba drogowa Policji czuwa. Dlatego jeszcze raz obejrzyjmy sobie taryfikator.

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 2895 ccm

Moc 375 kW/510 KM 6500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 3,9 s. 

Maks. moment obrotowy/obr 600/2500

Prędkość max. 307 km/h

Zużycie paliwa (średnie – dane producenta) 10 l/100 km

Masa własna 1620 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4643 mm/2024/1450

Pojemność bagażnika 480 litrów

Cena od (2.0 Turbo 200 KM benzyna Super) 199 000 zł

Samochód testowy, wersja Quadrofoglio Verde ok. 500 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESC, kamera cofania, system multimedialny, 14 głośników z subwooferem, felgi aluminiowe, biksenony , liczne systemy bezpieczeństwa, ceramiczne zaciski hamulcowe, system zawieszenia dynamicznego

 

 


Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #test #auto

Igor ­Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo