Ruda WRON-a rozdrażniona » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Wielka okazja – testujemy Fiata Tipo Kombi

Muszę powiedzieć, że dawno nie byłem tak zdumiony jak w przypadku tego samochodu. Przyzwyczaiłem się już bowiem, że od pewnego czasu auta są bardzo drogie i generalnie za mniej niż za grubo powyżej 100 tysięcy złotych nie da się kupić rodzinnego, pojemnego pojazdu, z wydajnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Jednak Tipo Kombi przekonało mnie, że są od tej okrutnej dla portfeli i zdolności kredytowych Polaków reguły wyjątki.

Tomasz Jędrzejowski

Sylwetka włoskiego samochodu nie poraża może oryginalnością czy nowoczesnością, ale jest odpowiednio konserwatywna i dynamiczna, aby nie razić. Ot, typowy dla nadwozi kombi spłaszczony i wydłużony kształt. Zapewnia on pojemne dla czterech pasażerów i ich bagaży wnętrze. Z tyłu będzie nieco brakować miejsca na nogi, ale dla ludzi o wzroście do 180 centymetrów powinno być wygodnie. 550 litrów pojemności ustawnego bagażnika też jest wartością wystarczającą.

Wygodne, dobrze trzymające fotele, niezłe wyposażenie, choć już np. za kamerę cofania (1350 zł) czy za nawigację (w aucie testowym jej nie było) trzeba dopłacać. Chociaż w tym ostatnim przypadku można ją łatwo uzyskać na dużym siedmiocalowym ekranie komputera pokładowego, podłączając smartfona przez Apple Car lub Android Auto.

Auto napędzał bardzo elastyczny i oszczędny 130-konny diesel, który zapewniał w trasie spalanie o wartościach oscylujących w okolicach 5-5.5 litra ropy na każde przejechane 100 kilometrów.

Silnik zapewniał również dobre osiągi i dobrą elastyczność, wręcz wymarzony napęd do długich podróży. Samochód dobrze się prowadzi, choć przy szybkim pokonywaniu zakrętów należy uważać na tył samochodu.

Rewelacyjna jest cena auta. Za rodzinny samochód, z niezłym dieslem, automatyczną klimatyzacją, szóstką poduszek, ABS, ESP i mnóstwem innych systemów zapłacimy mniej niż 100 tysięcy złotych. To na naszym rynku, poza propozycjami rumuńsko-francuskiej formy, najlepsza budżetowa oferta.

DANE TECHNICZNE:

Silnik 1598 ccm

Moc 96 kW/130 KM 3750 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s.

Maks. moment obrotowy/obr 320/1500

Prędkość max. 207 km/h

Zużycie paliwa (średnie – dane producenta) 4,7 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1470/2020 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4571 mm/1792/1514

Pojemność bagażnika 550 l.

Cena od: (1.0 Turbo 100 KM benzyna Tipo) 75 300 zł

Samochód testowy, wersja life ok. 99 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut., ABS, ESC, kamera cofania (opcja 1350 zł), system multimedialny, felgi aluminiowe, czujniki świateł i zmierzchu

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#moto #test #technologie #innowacje

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo