Duży, przyjazny i doceniony – test Renault Koleos Blue 4x4

W lipcu zeszłego roku miałem okazję dość długo testować benzynową wersję Koleosa o mocy 160 koni mechanicznych. Sprawdził się on podczas długich podróży po drogach i bezdrożach Europy Południowej. Jednak czasami brakowało mocy. Dzisiaj wersja wysokoprężna - mocniejsza o 24 konie mechaniczne i z napędem na wszystkie koła.

Tomasz Jędrzejowski

Zacznijmy od nadwozia Koleosa. Klasyczne SUV-owe kształty zapewniają sporo miejsca, zarówno pięciu pasażerom jak i ich bagażom. Chociaż pojemność podstawowa bagażnika poniżej 500 litrów (powyżej z zestawem naprawczym zamiast zapasu), to w przypadku tak dużego samochodu jednak rozczarowanie. Za to w kabinie miejsca jest w bród i zarówno w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń miejsca nad głowami i na nogi nie brakuje. Jest tu również sporo różnego rodzaju schowków, w tym takie chłodzone.

W wersji Initiale Paris, w standardzie mamy skórzane i bardzo wygodne fotele, z przodu można je chłodzić lub podgrzewać. Dodatkowo kierowca dysponuje też funkcją masażu w swoim siedzisku.

We wspomnianej najwyższej wersji wyposażeniowej mamy i nawigację i dwustrefową klimatyzację i tryby jazdy i wielki komputer pokładowy z możliwością podłączenia telefonu. Niewiele jest opcji, za które trzeba dopłacać. 184-konny silnik znakomicie sprawdza się w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jak i napędem cztery na cztery. Co ciekawe, jego osiągi – zarówno jeśli chodzi o prędkość maksymalną, przyspieszenie, jak i poziom spalania, są bardzo podobne do tych z wersji benzynowej.

Koleos w wersji diesel 4x4 jest po prostu o kilkadziesiąt kilogramów cięższy od swojego benzynowego brata. Natomiast subiektywne wrażenie jest takie, że tu jest zdecydowanie dynamiczniej. A napęd na cztery koła pozwala na jazdę pozaasfaltową. Szkoda, że niewielki prześwit (16 cm) nie pozwala na nic więcej.

Wreszcie cena. Za doskonale wyposażone zapłaci trochę mniej niż 200 tysięcy złotych. To ok. 25 tysięcy więcej, niż benzynowa wersja o podobnym poziomie wyposażenia. Różnica zdecydowanie zbyt duża, aby było warto.

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 1995 ccm

Moc 135 kW/184 KM 3500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s. 

Maks. moment obrotowy 380/ 1750

Prędkość max. 198 km/h

Zużycie paliwa (średnie – dane producenta) 6,8 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1800/2333 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm.) 4672/1813/1667

Pojemność bagażnika 498-1706 l.

Cena od (Equilibre TCe 160 KM 4x2) 137 600 zł

Samochód testowy ok. 195 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESC, kamera cofania, alarm, system multimedialny, felgi aluminiowe, nawigacja, automat, system wykrywania zmęczenia kierowcy

 


Źródło: niezalezna.pl

#moto #technologie #innowacje #test #auto

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo