Koncerny lotnicze i motoryzacyjne tyłem do Rosji

Airbus, Boeing, BMW, Ford, General Motors, Honda, Renault - to niektóre z wielu marek, które do środy wstrzymały kontakty handlowe z Rosją lub zapowiedziały ich ograniczenie w następstwie rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com

W ramach bojkotu rosyjskiego agresora wiele międzynarodowych spółek postanowiło zawiesić działalność w Rosji i wstrzymało dostawy swoich produktów.

Reuters wyliczył firmy motoryzacyjne, które w środę zastosowały swoje sankcje.

Daimler Truck poinformowało o natychmiastowym zamrożeniu działalności gospodarczej w Rosji, włącznie z zerwaniem współpracy z producentem ciężarówek Kamaz.

Volvo do odwołania odwołało dostawy samochodów na rosyjski rynek. Także AB Volvo, producent ciężarówek, niezależny od Volvo Cars, wstrzymało produkcję i sprzedaż w Rosji.

General Motors zawiesił do odwołania eksport wszystkich swoich samochodów do Rosji.

Mitsubishi Motors zapowiedziało, że rozważa zawieszenie produkcji i sprzedaży swoich samochodów w Rosji w skutek sankcji, które zagrażają łańcuchowi dostaw.

Renault przekazał informacje o zawieszeniu części działalności w rosyjskich fabrykach samochodów z powodu problemów logistycznych.

Także Harley-Davidson Inc. poinformował, że zawiesił swoją działalność i dostawy swoich motocykli do Rosji.

Ford Motor Co poinformował swojego partnera joint venture, firmę Sollers, że natychmiast i do odwołania zawiesza działalność w Rosji.

Jaguar, Land Rover i Aston Martin wstrzymały transporty pojazdów do Rosji. Natomiast BMW wstrzymało eksport samochodów do Rosji i zapowiedziało zaprzestanie produkcji w tym kraju. Honda Motor poinformowała, że zawiesiła eksport samochodów i motocykli do Rosji.

Mazda Motor Corporation zawiesiła eksport części samochodowych do swojej fabryki w Rosji - doniosło Nikkei.

Reuters wskazał także na firmy lotnicze, które podjęły kroki wobec Rosji.

Boeing zawiesił sprzedaż części, obsługę techniczną i wsparcie techniczne dla rosyjskich linii lotniczych.

Airbus zaprzestał wysyłania części zamiennych do Rosji i wspierania rosyjskich linii lotniczych. Ponadto firma analizuje, czy jej moskiewskie centrum inżynieryjne może nadal świadczyć usługi dla lokalnych klientów w obliczu zachodnich sankcji.

AerCap Holdings poinformował o zaprzestaniu działalności leasingowej z rosyjskimi liniami lotniczymi - to największa na świecie firma zajmująca się leasingiem samolotów.

Lufthansa Technik AG, która zajmuje się obsługą techniczną, zaprzestała świadczenia usług dla klientów rosyjskich.


24 lutego Rosja rozpoczęła wspieraną przez Białoruś inwazję na Ukrainę; wcześniej Federacja Rosyjska uznała niepodległość dwóch separatystycznych pseudorepublik znajdujących się na wschodzie Ukrainy. W związku z napaścią na Ukrainę wiele państw i przedsiębiorstw na świecie nałożyło na Rosję sankcje gospodarcze i polityczne.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP, Reuters

#Ukraina #Rosja #sankcje na Rosję #motoryzacja

mt
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo