Rząd wdraża unijne rozporządzenie o przejrzystości reklam politycznych

Ruszają konsultacje publiczne projektu unijnego rozporządzenia w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej (regulation on the transparency and targeting of political advertising) - poinformowała w środę KPRM. Opinie można przesyłać do 21 stycznia 2022 r.

zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com

Według komunikatu kancelarii premiera, projekt rozporządzenia opublikowany przez Komisję Europejską pod koniec ubiegłego roku zawiera regulacje dotyczące zarówno świadczenia usług reklamy politycznej, jak i ochrony danych osobowych.

Jak podała KPRM, rozporządzenie wprowadza m.in. zharmonizowane przepisy gwarantujące wysoki poziom przejrzystości usług reklamy politycznej i usług powiązanych w Unii Europejskiej. Projekt ten ma również służyć ochronie osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych w kontekście działalności w zakresie reklamy politycznej. Dotyka też zagadnień związanych z zapewnieniem efektywnego nadzoru oraz zwiększeniem odporności na zagraniczny wpływ i manipulację informacjami.

Wskazano także, iż celem ogólnym projektowanego rozporządzenia jest zarówno rozwój wspólnego rynku oraz zapewnienie standardów transparencji, jak i wspieranie wolnych oraz sprawiedliwych wyborów.

Pełen tekst rozporządzenia jest dostępny na stronie EUR-Lex.

Uwagi można przesyłać pod adres: Anna.Podgorska-Buompane@mc.gov.pl oraz Przemyslaw.Typiak@mc.gov.pl do 21 stycznia 2022 r.

W komunikacie podkreślono, że przesłane materiały zostaną wykorzystane do przygotowania oficjalnego stanowiska Rządu do projektowanej regulacji.

 

Źródło: niezalezna.pl, PAP

#rząd #reklama polityczna #rozporządzenie

mt
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo