Daleki skok w przyszłość – testujemy hybrydowego Nissana Qashqai III

Crossover firmy Nissan – Qashqai od dawien dawna obecny jest na rynku. Nic więc dziwnego, że w 2021 roku doczekał się kolejnej, trzeciej już generacji. Technologicznie jest to dosyć duży krok w przyszłość, bo tym razem Qashqai występuje tylko z hybrydowym napędem, a klienci mają do wyboru dwie (trochę mało) jednostki napędowe z hybrydowymi silnikami o mocy 140 lub 158 koni mechanicznych. Mogą one występować w różnych konfiguracjach z automatyczną lub manualną skrzynią biegów oraz z i bez napędu 4x4. My testowaliśmy 140-konną hybrydę w jednej z najwyższych wersji wyposażeniowych – Tekna.

Tomasz Jędrzejowski

Trzeba przyznać, że choć Qashqai w nowej generacji nie stracił nic a nic ze swojej "qashqaioqatości", to już na pierwszy rzut oka widać, że to zupełnie nowy samochód. Z zewnątrz prezentuje się bardzo nowocześnie. Już w wersji podstawowej ma reflektory bi-ledowe o innym niż u poprzednika kształcie. Zupełnie nowy kształt ma przedni grill. Auto mimo wspomnianego podobieństwa do poprzednika jest inaczej rysowane, co odbiło się na większej ilości miejsca w środku. Z przodu duże wygodne fotele, z tyłu kanapa, która może pomieścić nawet trzy osoby.

Wyposażenie w wersji Tekna jest pełne. Jest tu i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, dokładna nawigacja, system multimedialny, a nawet sprytne urządzenie propilot, który pozwala na niemal autonomiczną jazdę samochodu, mierzy odległość do poprzedzającego pojazdu i utrzymuje zarówno ją jak i bezpieczną w danej sytuacji prędkość.

Elektryczny napęd wspomaga jazdę auta na wzniesieniach, odzyskuje energię na zjazdach, wspomaga ruszanie i odzyskuje energię przy hamowaniu. Efekt to spalanie rzędu 6-7 litrów na sto kilometrów. Przy tym samym silniku bez hybrydy było praktycznie o trzy-cztery litry większe. To niezłe osiągnięcie.

Można jedynie mieć zastrzeżenia do dynamiki tego 140-konnego silnika. Zdecydowanie lepiej jeździ się tą o 18 konie mocniejszą jednostką.

Cena testowego Qashqaia z hybrydowym napędem i w wersji Tekna to ok. 150 tys. złotych czyli tyle, co obecnie przeciętny kompaktowy elektryk. W tym porównaniu taki Nissan to niemal okazja!

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 1332 ccm

Moc 103 kW/140 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s.

Moment obrotowy 240 Nm

Prędkość max. 196 km/h

Zużycie paliwa (mieszany) 6.3-6.5 l/100 km (dane producenta)

Masa całkowita 1355 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4425 mm/1835/1625

Pojemność bagażnika 504 l.

Cena wersji od: 1.3 140 KM Visia: 101 600 zł

Samochód testowy 1.3 140 KM wersja Tekna: ok. 150 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima automatyczna dwustrefowa, ABS, ESP, system multimedialny z nawigacją, czujniki parkowania z tyłu i przodu, kamera cofania, pro pilot

 


Źródło: niezalezna.pl

#auto #technologie #innowacje #test #motoryzacja

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo