location.href="https://filarybiznesu.pl/strazacy-akceptuja-tunel-pow/a12851"; "/> location.href="https://filarybiznesu.pl/strazacy-akceptuja-tunel-pow/a12851"; "/>

Strażacy akceptują tunel POW

Pexels
pixabay.com CC creative commons

Wystawiliśmy pozytywną opinię bezpieczeństwa przeciwpożarowego w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy - poinformował w piątek bryg. Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej.

W piątek bryg. Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej przekazał PAP, że zakończyły się odbiory systemu wentylacji przeciwpożarowej w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.

"Wydaliśmy pozytywną opinię bezpieczeństwa przeciwpożarowego"

powiedział strażak.

O zakończeniu kontroli strażaków w tunelu POW poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

"Mamy pozytywne stanowisko PSP. W poniedziałek otrzymane dokumenty złożymy do Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego"

powiedziała Tarnowska.

"Po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, ostatnim krokiem będzie uzyskanie zgody Wojewody Mazowieckiego. S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów zostanie oddana do ruchu jesienią tego roku"

dodała rzeczniczka warszawskiego GDDKiA.

To były drugie odbiory straży pożarnej w tunelu POW. W połowie października pierwsza decyzja strażaków była negatywna, bo wentylacja w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy podczas testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych. Usterkę miał jeden z sześciu wentylatorów.

Bryg. Karol Kierzkowski wskazywał wtedy, że decyzja strażaków wynikała z tego, że wentylacja, która miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym nie trzyma parametrów.

"Jest sześć wentylatorów, z czego jeden jest wadliwy"

tłumaczył strażak.

Wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działały prawidłowo.

Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko. 



Artykuł pochodzi ze strony filarybiznesu.pl

 

Źródło: filarybiznesu.pl

#Filary Biznesu

redakcja FilaryBiznesu.pl
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo