Holandia: pasażerowie samolotów uziemieni na lotnisku skarżą się na chaos i złe warunki sanitarne

Pasażerowie piątkowych lotów KLM z RPA do Amsterdamu, którzy przebywają na kwarantannie, domagają się od przewoźnika i amsterdamskiego lotniska Schiphol przeprosin. Odizolowane osoby skarżą się m.in. na złą organizację testów na obecność COVID-19 oraz ogólny chaos.

Samolot Fokker 70 - KLM Cityhopper
Wikimedia.com, autor: Eluveitie - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15516015

W piątek Holandia wprowadziła zakaz lądowania samolotów z krajów południowej Afryki. Uczyniono wyjątek dla dwóch samolotów KLM, które były już w drodze do Amsterdamu z Johannesburga w RPA.

Po wylądowaniu 600 pasażerów zostało objętych obowiązkiem poddania się testowi na obecność koronawirusa. Właśnie na chaos związany z testowaniem skarżą się teraz niektórzy z poddanych kwarantannie pasażerów.

W sumie koronawirus został stwierdzony u 61 z nich, w tym u 14 - wariant Omikron. Wszyscy zostali objęci obowiązkiem poddania się izolacji w jednym z hoteli znajdujących się niedaleko lotniska.

Jak informuje portal NH Nieuws kilkudziesięcioro z nich napisało list ze skargą do dyrekcji KLM i Schiphol. Wskazują, że podczas testów przebywali w małym pomieszczeniu i mogło tam dojść do infekcji.

Jednocześnie przez kilka godzin przebywali na lotnisku bez jedzenia i picia, a w toaletach brakowało nawet papieru toaletowego.

„Byliśmy traktowani w sposób poniżający, prawie jak przestępcy”

– czytamy w liście.

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

mm
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo