Jesienna zaduma – testujemy Opla Corsę 1.2 Turbo

Opel. Corsa. Żaden elektryk, żadna hybryda. Zwykła spalinówka z silnikiem o mocy 100 koni i pojemności przeszło litr (1,2). Coś zwykłego. I budżetowego chciałoby się powiedzieć, ale ja wciąż nie jestem w stanie się przyzwyczaić, że auto za 80 tys. zł. (a tyle kosztuje ta Corsa) to właśnie samochód z niższej półki cenowej. Ale tak właśnie jest.

Tomasz Jędrzejowski

Za swoje pieniądze otrzymujemy pojazd idealnie nadający się dla niewielkiej rodziny do jazdy po mieście czy na weekendowe wypady. Dalsze eskapady, wymagające spakowania się w wiele plecaków czy toreb, będą utrudnione. 309 litrów pojemności bagażnika o niewielkim otworze załadunkowym i ciasnota w drugim rzędzie siedzeń nie dadzą nam wakacyjnego komfortu.

Ten Opel, moim zdaniem, nie urzeka pięknymi kształtami. Corsa jak Corsa. Ta generacja miejskiego auta odznacza się mięsistą bryłą. Z zewnątrz wrażenie jest takie, że jest widoczne dużo karoserii, a niewiele okien. Zwracają uwagę doskonale doświetlające drogę ledowe reflektory. Za kierownicą mamy dobrą widoczność w każdym kierunku, a wnętrze jest dobrze doświetlone. No i dobrze, bo jest tutaj w środku przerażająco smutno, szaro–czarno. Ale może to i współgra ze wszechotaczającą nas późną jesienią?

100-konny silnik napędza samochód bardzo sprawnie. To napęd w zupełności wystarczający nawet do dynamicznej jazdy. A przy tym nie jest wcale tak drogo – średnie spalanie na poziomie sześciu litrów jest bardzo dobrym wynikiem i całkowicie do osiągnięcia… pod warunkiem nie nadużywania pedału przyspieszacza. Samochód dobrze trzyma się w zakrętach.

Czy 80 tys. zł. to dobrze zainwestowane pieniądze? Jeśli ktoś potrzebuje samochodu, a nie chce akurat wydać ich w jakiś inny sposób, to tak. To w dzisiejszym świecie zwariowanych moto cen, uczciwe pieniądze za ten nieźle wyposażony i nieźle jeżdżący samochód.

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 1199 ccm

Moc 74 kW/100 KM /5500 Obr.

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s. 

Maks. moment obrotowy 205/1750 Nm/obr

Prędkość max. 192 km/h

Zużycie paliwa (cykl mieszany) 6 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1100/1600 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4060 mm/1765/1433

Pojemność bagażnika 309-1015 l.

Cena wersji od 1.2 75 KM Corsa 55 390 zł

Samochód testowy wersja Elegance ok. 80 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. jednostrefowa (opcja 1400 zł), ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera cofania, czujnik deszczu, światła LED

 

 


Źródło: niezalezna.pl

#motoryzacja #technologie #innowacje #test #auto

Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo