NASZ NEWS: Problemy z dostępnością AdBlue ominą Polskę? Wkrótce produkcja znów ruszy pełną parą

W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami o wstrzymaniu produkcji AdBlue w Europie, redakcja serwisu FilaryBiznesu.pl postanowiła sprawdzić, jak wygląda kwestia dostępności tego roztworu na polskich stacjach i u polskich producentów. Informacje na temat dostępności i ewentualnych zapasów AdBlue w Polsce uzyskaliśmy bezpośrednio w Grupie Azoty – u jednego z największych producentów producentów roztworu w regionie. „W ciągu ostatnich dwóch tygodni zapotrzebowanie na AdBlue na rynku krajowym wzrosło czterokrotnie” – dowiedział się serwis FilaryBiznesu.pl
 

Grupa Azoty podejmuje wszelkie możliwe środki, aby pomimo historycznie wysokich cen gazu nadal odpowiadać na utrzymujący się popyt na produkt NOXy (AdBlue) na rynku krajowym. Co należy podkreślić, największe europejskie firmy ograniczyły już produkcję w tym zakresie, w wyniku czego w ciągu ostatnich dwóch tygodni zapotrzebowanie na AdBlue na rynku krajowym wzrosło czterokrotnie, mimo że rynek na produkt AdBlue pozostał bez zmian. Sytuacja powinna się poprawiać w najbliższych dniach z uwagi na fakt, iż kolejni producenci wracają do standardowych poziomów produkcyjnych. Zapowiedzieli to już producenci z Niemiec i Włoch.

ustalił serwis FilaryBiznesu.pl w Grupie Azoty.

Konieczność stosowania AdBlue wprowadziła Unia Europejska, która w trosce o bezpieczeństwo środowiska naturalnego nałożyła ograniczenia w zakresie emisji spalin przez pojazdy mechaniczne. Legislacje unijne pozwoliły w znaczący sposób zredukować zanieczyszczenia wywołane nadmiernym wypuszczaniem do atmosfery tlenków azotu (NOx), cząsteczek stałych (PM), węglowodoru (HC) oraz tlenków węgla (CO).

W celu spełnienie przez pojazdy norm emisji opracowano technologię selektywnej redukcji katalitycznej – SCR, umożliwiającą pojazdom z silnikiem wysokoprężnym uzyskać homologacje i poruszać się po drogach UE. Technologia SCR wykorzystuje roztwór mocznika o stężeniu 32,5% znany pod nazwą – AdBlue, dzięki której możliwa jest redukcja i tym samym oczyszczanie spalin i szkodliwych tlenków azotu do postaci nietoksycznych związków.

Jak już informowaliśmy, pojawiające się w mediach informacje na temat problemów z dostępnością AdBlue wywołują uzasadniony niepokój wśród kierowców samochodów z silnikami diesla. Należy podkreślić, że nie chodzi o posiadaczy leciwych samochodów, a o auta wyposażone w najnowocześniejsze silniki wysokoprężne.

Priorytetem Grupy Azoty jest zapewnienie produktu na krajowym rynku, dlatego Grupa zredukowała odbiory eksportowe o ok. 20 proc., natomiast dystrybutorom na rynku polskim zapewniła odbiór ilości kontraktowych z opcją wzrostu wolumenów o 10 proc. Grupa Azoty dokłada wszelkich starań, aby produktu nie zabrakło na rynku krajowym i nie został przerwany łańcuch dostaw. Zwiększono dostawy na sieci stacji paliw, gdzie można tankować produkt bezpośrednio z dystrybutora.

poinformowała serwis FilaryBiznesu.pl Monika Darnobyt, rzecznik prasowa z Grupa Azoty S.A.
NOXy® to komplementarne rozwiązanie Grupy Azoty, oferujące AdBlue® w najwyższej jakości.
AdBlue® to wodnego roztworu mocznika 32,5% - nietoksyczny, bezwonny, bezbarwny, bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska.

Należy pamiętać, że AdBlue  nie jest tylko dodatkiem do paliwa. Jest to specjalny środek do katalizatorów pozwalający znacząco ograniczyć emisję tlenków azotu (NOx), co sprawia, że możliwa jest redukcja spalin.

Grupa Azoty jako jeden z największych producent AdBlue w naszym regionie oferuje środek pod marka NOXy.

Jak dowiedział się serwis FilaryBiznesu.pl, produkcja NOXy w fabrykach Grupy Azoty realizowana jest zgodnie z planami na rok 2021.

Grupa produkuje na pełnych zdolnościach technologicznych, realizuje również zakontraktowane zamówienia do autoryzowanej sieci dystrybucji NOXy. Wszystkie kontrakty ze współpracującymi z Grupa Azoty sieciami stacji paliw, czy siecią dystrybucji realizowane są zgodnie z zaciągniętymi zobowiązaniami i na bieżąco dostosowane do możliwości logistycznych. Grupa Azoty analizuje możliwość zwiększenia ilości dedykowanych na rynek polski w miarę posiadanych zdolności produkcyjnych i logistycznych.

informuje Monika Darnobyt z Grupy Azoty.
Źródło

Skomentuj artykuł: