Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Mnóstwo zalet Hiszpana. Testujemy hybrydowego Seata Tarraco

Pojawiła się najnowsza wersja największego SUV-a Seata – Tarraco – z modnym ostatnio napędem hybrydowym. Auto zachowuje wszelkie zalety zwykłej spalinowej wersji – Tarraco to samochód pojemny, uniwersalny, wygodny, bardzo dobrze wyposażony, z mocnym silnikiem i olbrzymim, bo przeszło 600-litrowym bagażnikiem. W przypadku hybrydy dochodzi jeszcze daleko idąca oszczędność – średnie spalanie jazdy w trybie mieszanym to 2 litry paliwa na sto kilometrów i nieco większa od zwykłej cywilnej wersji cena, choć w przypadku topowej benzynowej wersji z napędem na cztery koła hybryda jest o 1200 zł. tańsza.

Tomasz Jędrzejowski

Mamy tu do czynienia z hybrydą w wersji plug-in, czyli taką, która zakłada regularne, domowe lub w wersji stacji ładowania ładowanie dodatkowego elektrycznego napędu. Pełne naładowanie zapewni nam możliwość bezemisyjnej jazdy przez 37 kilometrów. Jak również jazdę w trybie hybrydowym, która zapewnia wspomniane wyżej spalanie. Oczywiście auto ma też możliwości jazdy normalnej, spalinowej, bez użycia silnika elektrycznego. Wtedy to spalanie wróci do normy, czyli wartości między 8 a 10 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Auto napędzane jest przez 150-konny silnik benzynowy, wspomagany przez 115 konną baterię. Razem moc samochodu została oszacowana na 245 KM. Jednak niech Państwa to nie zmyli. Zupełnie inaczej jeździ Tarraco z 245-konnym silnikiem dwulitrowym, a zupełnie inaczej testowana właśnie hybryda z silnikiem 1.4. Dynamika jest zdecydowanie na korzyść auta „zwykłego”, ale oczywiście auto bez silnika elektrycznego zdecydowanie więcej pali.

W środku nabywca samochodu w wersji FR znajdzie wszystko, co mu potrzeba do wygodnej i przyjemnej jazdy. Są tu wszelkie czujniki, seryjna trójstrefowa klimatyzacja czy seryjna i dokładna nawigacja jak i system multimedialny.

Auto w odróżnieniu od innych hybryd wcale nie traci na pojemności silnika. 610 litrów zapewni nawet największym bagażom odpowiednie miejsce. Samochód prowadzi się bardzo dobrze, choć jak już wspomniałem, dynamiki czasami brak.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1395 ccm

Moc łączna dwóch napędów 180 kW\245 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s.

Moment obrotowy 400 Nm

Zasięg w trybie elektrycznym 37 km

Prędkość max. 205 km/h

Zużycie paliwa (mieszany) 2.0 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1868/2390 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4735 mm/1839/1658

Pojemność bagażnika 610 litrów

Cena hybrydowej wersji od: Xcellence: 187 300 zł

Samochód testowy ok. 190 600 zł

Wyposażenie m.in. 7 poduszek, klima aut. trzystrefowa, ABS, ESP, regulator prędkości, felgi aluminiowe, nawigacja, system multimedialny, czujniki i kamera cofania i wiele, wiele innych.

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#motoryzacja #technologie #innowacje #test

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo